2018 Peugeot Rifter wjeżdża do Polski [CENNIK, WERSJE]
Mamy już polską ofertę następcy osobowej odmiany Peugeota Partnera. Rifter, dostępny w dwóch długościach nadwozia, trzech odmianach wyposażenia i z jedną z 4 wersji silnikowych, "zaczyna się" od 74 800 zł.
Trzeba przyznać, że niemal 75 tys. zł za wersję Active, z benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 110 KM (i sześciobiegową przekładnią manualną) nie brzmi jak okazja tygodnia. Sprawdźmy więc wyposażenie. W standardzie znajdziemy Pakiet Safety - z automatycznym hamowaniem, systemem monitorowania ograniczeń prędkości oraz asystenta pasa ruchu (aktywnego). Poza tym znajdziemy radio z sześcioma głośnikami, elektrycznie sterowane szyby z przodu, uchylne w drzwiach przesuwnych (po obu stronach), ogrzewane lusterka z elektrycznym sterowaniem, manualną klimatyzację oraz czujnik zmierzchu. Ale wśród wyposażenia standardowego znajdziemy też "Styl Zewnętrzny ACTIVE" (czyli czarne zderzaki) oraz Fotel pasażera REGULOWANY. W tej wersji dostępne będą niemal wszystkie silniki. Poza wspomnianym 1.2 PureTech, również diesle 1.5 BlueHDI: 75 KM (tylko jako "krótki" Active), 100 KM oraz 130 KM. Ten ostatni możemy sparować z "automatem" o ośmiu przełożeniach. Ale jako Active - tylko z długim nadwoziem. Z krótszym - tylko od wersji Allure.
Allure rozpoczyna się od 82 100 zł za silnik PureTech i jest bogatsze od bazowej odmiany o elektryczny hamulec ręczny, czujniki parkowania z tyłu, system inforozrywkowy z ekranem dotykowym i Mirrorscreen, szyby w tylnych drzwiach sterowane elektrycznie, częściowo lakierowane zderzaki, diodowe światła do jazdy dziennej, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, konsolę centralną ze schowkiem i portem USB. Pojawi się także czujnik deszczu i reflektory przeciwmgłowe, a także fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego i podłokietnikiem. Za to fotel pasażera będzie można złożyć, a w oparciach foteli znajdziemy stoliki lotnicze.
Topową odmianą jest GT-Line, dostępna wyłącznie z silnikami o mocach powyżej 110 KM. Odmiana benzynowa to wydatek minimum 92 400 zł, diesel rozpoczyna się od 107 300 zł. Tutaj, poza zmienioną stylizacją (m. in. 17" felgi aluminiowe), znajdziemy w standardzie (ponad Allure) system bezkluczykowy, składane lusterka, fotochromatyczne lusterko wsteczne, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, a także trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie (zamiast kanapy).
Poza tym, wśród dodatkowych opcji płatnych znajdziemy dach panoramiczny, konfiguracje z dwoma fotelami w trzecim rzędzie (zarówno dla wersji krótkiej, jak i długiej), ogrzewanie foteli i przedniej szyby, ogrzewanie typu Webasto, nawigację, ładowarkę indukcyjna, gniazdo 230V, adaptacyjny tempomat, czy system wykrywania zmęczenia u kierowcy.
Active | Allure | GT-Line | |
---|---|---|---|
Standard - 1.2 PureTech 110 KM M6 | 74 800 zł | 82 100 zł | 92 400 zł |
Long - 1.2 PureTech 110 KM M6 | 78 800 zł | 86 100 zł | 96 400 zł |
Standard - 1.5 BlueHDI 75 KM M5 | 77 600 zł | - | - |
Standard - 1.5 BlueHDI 100 KM M5 | 82 900 zł | 90 200 zł | - |
Long - 1.5 BlueHDI 100 KM M5 | 86 900 zł | 94 900 zł | - |
Standard - 1.5 BlueHDI 130 KM M6 | 89 700 zł | 97 000 zł | 107 300 zł |
Long - 1.5 BlueHDI 130 KM M6 | 93 700 zł | 101 000 zł | 111 300 zł |
Standard - 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 | - | 105 000 zł | 115 300 zł |
Long - 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 | 101 700 zł | 109 000 zł | 119 300 zł |