2019 Audi A1 oficjalnie [ZDJĘCIA, INFORMACJE]
Mały, stylowy i bardzo nowoczesny - Audi stara się pokazać, że najnowsze technologie trafiają także do najmniejszych modeli tej marki.
Audi A1, jak na samochód bazujący na Volkswagenie Polo, okazało się być sporym sukcesem - wysoka cena nie stanowi tutaj bariery dla wielu osób. Dobrze przyjęto też charakterystyczną stylistykę, dlatego też drugie wcielenie tego modelu mocno nawiązuje do swojego poprzednika. Nie oznacza to jednak braku świeżych elementów - takowych jest tutaj aż nadto. Z przodu pojawiły się charakterystyczne światła z ciekawymi ledami do jazdy dziennej. Nad grillem z kolei wpasowano trzy otwory, które wedle Audi mają nawiązywać do starych sportowych modeli Quattro. W linii bocznej pojawiły się dodatkowe przetłoczenia, zaś z tyłu nieco podcięto światła i zaostrzono sylwetkę tylnej klapy.
Nowe Audi A1 mierzy 4,03 metra długości, 1,74 metra szerokości i 1,41 metra wysokości. Dzięki wykorzystaniu możliwości platformy MQB A0 udało się uzyskać znacznie więcej miejsca we wnętrzu (zarówno na nogi jak i nad głową). Przy okazji wygospodarowano też obszerny bagażnik - mieści on od 335 do 1090 litrów bagażu.
Wnętrze zdominowane jest przez dwa wyświetlacze - doskonale znany Audi Virtual Cockpit oraz nowy ekran systemu MMI, z pełną dotykową obsługą oraz reakcjami haptycznymi. Oznacza to, że nacisk na ekran ma symulować korzystanie z fizycznych przełączników. W A1 jest ich nieco więcej niż w innych nowościach tej marki - głównie ze względu na fakt, iż zastosowano tylko jeden a nie dwa ekrany do obsługi systemu multimedialnego, klimatyzacji czy ustawień auta. Kierowca będzie miał do wyboru 30 kolorów ambientowego podświetlenia, co pozwoli na indywidualizację wyglądu wnętrza. Dodatkowo zamawiając auto można wybrać kolory paneli nawiewów oraz najróżniejsze dekory, które znajdują się na desce rozdzielczej i drzwiach.
Nowe Audi A1 wyposażone będzie w szereg nowoczesnych technologii. Uboższy system inforozrywki korzystać będzie z 8,8-calowego wyświetlacza, zaś MMI Navigation dostanie więszy, 10,25-calowy ekran. W A1 znajdziemy między innymi bezprzewodowe połączenie z CarPlay i Android Auto (nowość!), dwa porty USB, audio Bang&Olufsen, system autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej oraz funkcję automatycznego parkowania i wyjeżdżania z miejsca postojowego.
Pod maską nowego Audi A1 znajdą się trzy jednostki napędowe - litrowa, 1,5 i 2.0. Generować one będą od 95 do 200 koni mechanicznych. Wbrew wcześniejszym plotkom model S1, który już został potwierdzony, nie będzie generować 300, a 250 koni mechanicznych. W zależności od wersji dostępna będzie 5 i 6-biegowa przekładnia manualna lub 6/7-biegowy automat (DSG). Audi A1 dostępne będzie także z trzema rodzajami zawieszenia - standardowym, sportowym oraz sportowym z regulacją. Opcją będzie także Performance Pack, z większymi hamulcami (312 mm średnicy tarczy z przodu i 272 mm z tyłu).
Pierwsze egzemplarze Audi A1 pojawią się na drogach najprawdopodobniej w okolicach września/października bieżącego roku. Producent nie pochwalił się jeszcze estymowanymi cenami.