2019 BMW M8 - Wiemy coraz więcej
BMW prezentuje coraz więcej informacji na temat przyszłorocznego debiutu topowej odmiany serii 8. M8 zadebiutuje z jednostką V8 o mocy ponad 600 KM,
Opisywany w materiałach prasowych jako "na drodze do seryjnej produkcji" prototyp doczekał się oficjalnej sesji zdjęciowej w maskowaniu oraz "przywieszki" z podstawowymi informacjami.
Nie jest zaskoczeniem, że do napędu posłużono się wysokoobrotową jednostką 4.4 V8 z doładowaniem. To ta sama jednostka co w BMW M5. Dysponować będzie ponad 600 KM mocy oraz (zapewne) 750 Nm momentu obrotowego. 100 km/h powinno pojawiać się na prędkościomierzu po ok. 3,3 - 3,4 sekundy. Być może standardem będą takie parametry jak w przypadku M5 Competition, czyli 625 KM i 750 Nm.
Z M5 do M8 trafi również napęd M xDrive - 4x4, które wyraźnie preferuje tylną oś, a z poziomu ustawień przednia będzie mogła być całkowicie odłączona, tworząc z bawarskiego coupe 600-konne RWD. Oprócz tego dział M przygotował od nowa całe zawieszenie. Na razie nie wiemy, co dokładnie zostało zmienione. Marketing twierdzi, że M8 będzie miało "niespotykaną stabilność, precyzję prowadzenia oraz dynamikę pokonywania zakrętów". Zmianie ma ulec również sztywność nadwozia, rozkład mas oraz rozstaw kół. Zachowany ma zostać niski środek ciężkości, a masa samochodu ma zostać zredukowana dzięki szerokiemu wykorzystaniu takich materiałów jak aluminium, magnez i włókno węglowe. Możliwe, że standardem będzie dach wykonany z tego ostatniego tworzywa - w M850i jest to opcja.
M8 powinno zadebiutować w przyszłym roku, a następnie pojawią się odmiany cabrio (M8 Convertible) oraz Gran Coupe.