2019 Renault Megane R.S. Trophy - Doprawiony
Jeszcze dobrze nie oswoiliśmy się z Renault Megane R.S., a Francuzi już kuszą nas mocniejszą i bardziej wyczynową wersją Trophy. Tak jak zapowiadali - jest ostrzej.
Po czym poznamy R.S. Trophy na ulicy? Głównie po felgach - mocniejsza wersja ma bowiem standardowo swoje dedykowane koła z felgami 19" i oponami Bridgestone Potenza S001. Od przyszłego roku opcjonalnie będą dostępne jeszcze lżejsze felgi (2 kg na każde koło) z "gumami" S007, również od Bridgestone.
We wnętrzu nie ma zbyt wiele zmian - opcjonalnie dostępne mają być fotele kubełkowe Recaro, obszyte alcantarą i "posadzane" 2 cm bliżej ziemi.
Jednak R.S. Trophy to przede wszystkim zmiany mechaniczne. Już na starcie dostajemy dodatkowe konie mechaniczne, pochodzące ze zmodyfikowanego (nowe turbo i układ wydechowy) silnika 1.8 TCe - Trophy zamiast 280 ma ich 300. Moment obrotowy również wzrósł - do 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej oraz 420 Nm w przypadku EDC. Pozwoliło to "urwać" 0,1 sekundy w sprincie (do 5,7) w stosunku do standardowego modelu. Elastyczność na trzecim biegu od 80 do 120 km/h ma wynosić 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna wzrosła do 260 km/h.
Dodatkowe zmiany są w podwoziu. Standardowo wyposażono samochód w zawieszenie Cup - 25 % sztywniejsze amortyzatory, 30 % "ciaśniejsze" sprężyny, a stabilizatory sztywniejsze o 10 %. Oprócz tego na przednią oś trafił mechanizm różnicowy Torsen, a przy kołach znajdziemy nowe hamulce z zaciskami (czerwonymi) Brembo, które poza szybkim wyhamowaniem "Meganki" mają zapewnić 1,8 kg mniej, jeśli chodzi o masę nieresorowaną.
Wygląda więc na to, że poza zmianami mocy, wersja Trophy dostała w standardzie to, co można było do Megane R.S. dokupić w opcjach (choć pakiet Cup dostępny jest tylko przy skrzyni manualnej - teraz będzie w obu wersjach francuskiego hothatcha).
Zaprojektowane przy współpracy z Nico Hulknebergiem Megane R.S. Trophy dostępne będzie na rynku pod koniec tego roku.