2020 Audi A8 i Q7 60 TFSIe - gama uzupełniona o odmiany PHEV
Audi A8 i Q7 zyskują wariant PHEV. Hybrydy stopniowo uzupełniają gamę producenta z Inglostadt. Oba topowe modele zyskają oznaczenie 60 TFSIe.
Po Audi Q5 i A7 Sportback przyszła pora na kolejne modele. Tym razem "elektryfikację" przeszedł flagowy sedan oraz największy SUV marki z Ingolstadt, zyskując przy okazji nowe oznaczenie. W przypadku 2020 Audi A8 60 TFSIe będzie to jednostka dostępna zarówno w zwykłej, jak i przedłużonej wersji nadwozia. Z zewnątrz A8 poznacie (poza oznaczeniami) tylko po drugiej klapce na tylnym błotniku, umieszczonej symetrycznie względem wlewu paliwa. Taki sam zabieg zastosowano w przypadku Audi Q7 60 TFSIe.
We wnętrzu odmiany PHEV otrzymają nowe zegary oraz przycisk "EV", pozwalający na jazdę w trybie czysto elektrycznym. To jedyne zmiany, jakie zauważymy.
W obu przypadkach wersja hybrydowa opierać się będzie na trzylitrowym silniku V6. Jednostka z turbodoładowaniem, wspierana przez silnik elektryczny, osiąga 449 KM i potężny moment obrotowy 700 Nm. Za przeniesienie mocy odpowiada, podobnie jak w dieslach, ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic, a napęd to oczywiście Quattro. Silnik zamontowano pomiędzy jednostką benzynową, a przekładnią.
Dla obydwu samochodów deklarowane osiągi są takie same. Prędkość maksymalna wynosi 241 km/h, a przyspieszenie do 96 km/h wyniesie 6 sekund (a więc ok. 6,2 sekundy do 100 km/h). Obydwa modele, wg pomiarów dla norm WLTP mają przejechać do 40 kilometrów na jednym ładowaniu, ale ze względu na różnicę w masie, uczynią to na różnych bateriach. Audi A8 60 TFSIe używa do tego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 14,1 kWh, a Q7 60 TFSIe nieco większego - 17,3 kWh. W obu przypadkach możemy spodziewać się mniejszej pojemności bagażnika To właśnie tam producent zamocował zasilające silnik baterie.
Więcej szczegółów powinniśmy poznać już niedługo. Jednak cel jest jasny - swoje hybrydowe odmiany ma zarówno BMW (745ei X5 xDrive45e z trzylitrowym R6), jak i Mercedes (S560e Long, również z R6 pod maską).