AC Schnitzer wzięło na warsztat BMW X3 M Competition i wycisnęło z niego 600 KM
Wszystko wskazuje na to, że 3-litrowa rzędowa szóstka stosowana w BMW X3 M to dzieło sztuki - AC Schnitzer wycisnęło z niej 600 KM i 700 Nm.
AC Schnitzer w tym roku ma naprawdę dużo roboty - nowości marki z Monachium pokazywane są co chwilę, a BMW X3 M jest jedną z najważniejszych. Tuner ma tutaj ważną robotę do wykonania, bowiem model ten bez wątpienia staje się najpopularniejszym modelem z gamy BMW M. Niemcy pokazali na co ich stać i dali solidny wycisk rzędowej szóstce.
BMW X3 M od AC Schnitzer - 600 KM robi przeciąg
Trzylitrowa rzędowa szóstka z gamy BMW M ma jedną unikalną cechę - modyfikacje przyjmuje bez zająknięcia. I tak oto bez problemu można ją podkręcić do 600 KM i aż 700 Nm momentu obrotowego. W efekcie nie ustępuje ona stosowanej w większych modelach V8-ce. "Szóstka" jest też lżejsza, co pozytywnie wpływa na prowadzenie i osiągi.
Osiągami AC Schnitzer się nie chwali, ale te z pewnością są rewelacyjne. Sprint do setki według wstępnych estymacji ma zająć mniej niż 4 sekundy. Prędkość maksymalna z kolei przekroczy 300 km/h. SUV idealny?
Oczywiście aby auto z takimi osiągami odpowiednio się prowadziło trzeba było zadbać o zmiany w zawieszeniu. Niemiecki tuner obniżył auto o 20 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Auto można posadzić na 20 lub 22-calowych felgach. Na te pierwsze naciągane są opony 255/45 z przodu i 265/45 z tyłu. O dwa cale większe koła dostają gumy 265/35 i 275/35.
BMW X3 M dostało także przyjemne dodatki od AC Schnitzer
Poza atrakcyjnymi felgami znajdziemy tutaj bardzo delikatny przedni splitter oraz atrakcyjny spoiler nad tylną szybą. Po bokach pojawiły się natomiast nakładki ochronne z logo tunera. Co ciekawe splitter i spoiler mają faktyczny wpływ na siłę docisku, co ma być cennym dodatkiem podczas szybkiej jazdy.