Alfa Romeo Milano 2024 chwali się wnętrzem. Jeszcze nieoficjalnie, ale wszystko już wiemy
Jeśli zastanawiacie się, jakie wnętrze dostanie Alfa Romeo Milano 2024, to mamy dla Was odpowiedź. Kokpit najmniejszego modelu tej marki będzie pełen znajomych elementów.
Włosi szykują się do jednej z trzech dużych premier w tym roku. Lancia Ypsilon już ujrzała światło dzienne. Następca Pandy zadebiutuje dokładnie 11 lipca. Z kolei w kwietniu na drogi wyjedzie Alfa Romeo Milano 2024. Mowa tutaj o miejskim crossoverze, spokrewnionym z Jeepem Avengerem i z Fiatem 600e.
Nowa Alfa wyjedzie z fabryki w Tychach i jest już niemal gotowa do premiery. Zamaskowane egzemplarze przechodzą intensywne testy, zaś w sieci pojawiły się już zdjęcia patentowe wnętrza.
Alfa Romeo Milano 2024. Kokpit czerpie z elementów grupy Stellantis, głównie pochodzących z dawnego PSA
Nie powinno to być jednak żadną niespodzianką. Platforma e-CMP, która znajduje się w tym modelu, pochodzi w linii prostej z Peugeota e-2008. Dla obniżenia kosztów produkcji szereg elementów przeszczepiono więc z francuskich samochodów.
Mowa tutaj między innymi o klamkach, dźwigienkach i sporej części przełączników. Także system multimedialny pochodzi z "francuskiej strony" grupy Stellantis i nie jest to znany z Tonale uConnect. Zresztą warto zauważyć, że w Alfach Romeo będą obecnie oferowane aż trzy różne systemy!
Co zdradzają zdjęcia patentowe? Przede wszystkim Włosi zachowali zegary w tubach, choć te będą cyfrowe. Ekran multimediów przeniesiono poniżej nawiewów. To największa różnica względem Jeepa Avengera i Fiata 600e. Na szczęście zachowano tutaj fizyczne przełączniki odpowiedzialne za sterowanie klimatyzacją.
Warto też zwrócić uwagę na okrągłe nawiewy, w których ukryto logotyp marki. To naprawdę zgrabny detal, który wpada w oko.
Alfa Romeo Milano zyska trójramienną kierownicę z charakterystycznym trójkątnym elementem na dole. To nawiązanie nie tylko do Scudetto, ale także do ostrzejszej stylistyki tego modelu. Ta mocno odetnie się od tego, do czego przyzwyczaiła nas Giulia, Stelvio i Tonale.
Warto też zwrócić uwagę na tunel środkowy. Nie zabrakło tutaj przełączników dzielonych z Peugeotami i Citroenami, ale dodano kilka indywidualnych elementów, w tym wyeksponowany włącznik samochodu. Szkoda, że nie zachowano przełącznika DNA - jest tutaj typowy przycisk trybów jazdy.
Alfa Romeo Milano zadebiutuje już w kwietniu
Linia produkcyjna jest już niemal gotowa do budowy pierwszych egzemplarzy. Crossover Alfy wykorzysta silniki 1.2 PureTech (w wersji MHEV, 100 i 136 KM), a także napęd elektryczny o mocy 156 KM (z akumulatorem o pojemności 54 kWh). Niewykluczona jest też wersja Quadrifoglio, bazująca na platformie Perfo e-CMP. Ta sama konstrukcja pojawi się w Abarcie 600e, gdzie oferuje 240 KM.