Alpina B5 i D5 S debiutuje w nowym, bardzo efektownym wydaniu
Skoro BMW Serii 5 zyskało nową aparycję, to i w Buchloe trzeba było odświeżyć kluczowe modele. Alpina B5 i D5 S przeszły duży lifting.
Aparycja odświeżonego BMW Serii 5 jest znacznie bardziej agresywna wizualnie i wyróżnia się na tle całej gamy modelowej. A to doskonała okazja dla Alpiny, która przygotowała nowe wcielenie swoich kluczowych modeli - B5 i D5 S. Co oferują teraz te modele i czym się wyróżniają? Alpina B5.
Alpina B5 i D5 S - dynamiczna linia
Magicy z Buchloe doskonale wykorzystali nową linię Serii 5. Model B5 i D5 S zyskały charakterystyczne dla tej firmy zderzaki z większymi wlotami powietrza, dobrze komponujące się z bryłą auta. Jednocześnie nie są one tak przesadzone i "pogięte" jak w przypadku BMW Serii 5. Klasyczna sportowa elegancja jest tutaj obowiązkowym elementem układanki.
W nadkola wpasowano 20-calowe felgi z unikalnym "szprychowym" wzorem. Zadbano także o ciekawie prezentujący się tył, z czterema zgrabnymi końcówkami wydechu. Alpina B5 i D5 S dostępne są w dowolnie wybranych odcieniach, z kolorami Alpina White i Alpina Green na czele.
Alpina B5 i D5 S - luksusowe wnętrze
O ile BMW z gamy M stawiają na sportowy wygląd, o tyle Alpina zawsze wybiera luksusowy charakter. Jasna tapicerka z charakterystycznymi przeszyciami i komfortowe fotele sprawiają, że samochody te są doskonałymi pożeraczami kilometrów. Na silniki także nie można narzekać. Alpina B5 korzysta z silnika 4.4 V8 (benzynowego oczywiście), który generuje aż 621 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na sprint do setki w 3,4 sekundy w sedanie i 3,6 sekundy w kombi.
Alpina D5 S wyposażona jest natomiast w jednostkę wysokoprężną. 3-litrowy diesel R6 generuje tutaj 408 KM i 800 Nm. Osiągi są nieco gorsze - setka pojawia się na zegarach w 4,4 sekundy w limuzynie i 4,6 sekundy w kombi. Wciąż są to jednak wartości, których nie powstydzi się nawet dobre sportowe auto.
W obydwu autach moc trafia na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Za dopłatą dostępny jest sportowy dyferencjał, który ucieszy tych, którzy lubią korzystać z potencjału drzemiącego w układzie jezdnym tych modeli.
Pomaga w tym także układ hamulcowy z tarczami 395 mm z przodu i 398 mm z tyłu. Opcją są kompozytowe tarcze hamulcowe, zwiększające skuteczność "szybkiego zatrzymywania" tych samochodów.
Alpina dopracowała także układ jezdny, stawiając na nieco sztywniejsze nastawy zawieszenia, połączonego z pneumatyką tylnej osi.