Arkadiusz Nowiński przejmuje obszar EMEA w Volvo Cars. To wyjątkowy awans

Arkadiusz Nowiński, zarządzający Volvo Car Poland od 2008 roku, uznawany jest przez niektórych za cudotwórcę. Teraz awansował na wysokie stanowisko w centralnych strukturach marki.

Arkadiusz Nowiński został awansowany na szefa regionu EMEA. Jest to 66 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. To wyjątkowe wyróżnienie i docenienie jego pracy w Polsce, gdzie w ciągu kilkunastu lat zbudował mocną pozycję szwedzkiej marki.

Nowiński stery w Volvo Car Poland przejął w 2008 roku (aczkolwiek z marką związany jest od 2004 roku), w trakcie kryzysu gospodarczego, jeszcze za czasów zarządu Forda. Marka notowała wtedy wyjątkowo przeciętne wyniki sprzedaży - do klientów trafiało nieco ponad 4000 samochodów rocznie. Konsekwentne wdrażanie nowej polityki, odpowiednie budowanie wizerunku firmy i właściwa strategia sprawiły, że Szwedzi sprzedają teraz ponad dwa razy więcej aut.

Arkadiusz Nowiński

Do tego Volvo przeszło przez ubiegły rok z niewielką stratą

W 2020 roku sprzedano blisko 11 tysięcy nowych Volvo, czyli o niecałe 0,5% mniej niż w 2019. To świetny wynik, zwłaszcza w porównaniu do innych firm, które zanotowały spadki sięgające 70%. Wiele osób podkreśla, że duża jest w tym zasługa działań, które Arkadiusz Nowiński wprowadził w ciągu ostatnich lat.

Od 2019 roku Nowiński zarządzał produktem w całym regionie EMEA. Do jego zadań należało między innymi wdrażanie nowych zelektryfikowanych napędów. Efekty jego działań są już widoczne, gdyż obecnie aż 40% sprzedaży marki stanową warianty wspierane prądem, czyli hybrydy plug-in.

Najbliższe lata to jeszcze większe wyzwania

Volvo konsekwentnie wdraża swoją strategię, w ramach której coraz bardziej marginalizowana jest rola silników spalinowych. Żywot kończą także jednostki wysokoprężne, które znikają z kolejnych modeli. Do 2030 roku Szwedzi chcą oferować auta na prąd - tylko i wyłącznie. Tym samym jest to ogromne wyzwanie, gdyż przygotowanie działań dla 66 rynków z regionu EMEA to nie lada wyzwanie - tym bardziej, że niektóre kraje skrajnie różną się podejściem do tematu elektromobilności czy infrastrukturą.

Praca na stanowisku Volvo Car Poland była najważniejszym etapem mojej kariery. W ciągu niemal 13 lat dokonaliśmy niemal potrojenia naszej sprzedaży i ogromnego umocnienia Volvo jako nowoczesnej i pożądanej marki premium. Każdy obszar naszego biznesu urósł kilkukrotnie: sprzedaż aut nowych, używanych, części, usług serwisowych i finansowych. Nasze salony są teraz nowoczesne, a doskonałe uporządkowanie procesów biznesowych pozwoliło stawić nam czoła pandemii i utrzymać sprzedaż na rekordowym poziomie. Wielokrotnie szybko adaptowaliśmy się do zmieniającej rzeczywistości. Mamy dochodową sieć, zmotywowanych pracowników i rzeszę lojalnych klientów. Zawdzięczamy to naszemu zespołowi i sieci dealerskiej. Przez wiele lat praca tych ludzi była dla mnie ogromnym wsparciem i źródłem wiedzy, którą teraz podzielę się z moim zespołem w centrali - podkreślił w swojej wypowiedzi Arkadiusz Nowiński.