Aston Martin Rapide E - znamy pierwsze szczegóły

Jak zapowiadaliśmy wcześniej, w przyszłym roku pojawi się ściśle limitowany Aston Martin Rapide E z silnikiem elektrycznym. Znamy kilka szczegółów tego modelu.

Aston Martin Rapide E powstanie we współpracy z z Williams Advanced Engineering, dzięki czemu mają być pokonane problemy z adaptacją systemu napędów elektrycznych do istniejącego nadwozia (i podwozia) modelu Rapide.

Sercem Rapide E mają być dwa silniki elektryczne umieszczone przy osiach pojazdu. Bateria ma zastąpić V12-kę - znajdzie się pod maską. Będzie działać w systemie 800V i dysponować 65 kWh pojemoności, co ma przełożyć się na 322 km (200 mil) zasięgu na pojedynczym ładowaniu. Jeśli chodzi o osiągi - elektryczne motory mają dawać łącznie 605 KM, pozwalać Astonowi rozpędzić się do 250 km/h, a 100 km/h osiągać w "poniżej 4 sekund".

Aston Martin Rapide E

Wg przedstawicieli marki samochód ma nie tracić swoich osiągów wraz z ubywaniem prądu w baterii - cały czas ma być dostępna pełna moc. Producent chwali się nawet, że Rapide E, będzie można przejechać się "pełnym ogniem" po Nurburgringu bez wpływu na baterię.

Ta ostatnia zresztą ma być dość szybko ładowana. Przy korzystaniu z ładowarki 400V / 50kW przyrost zasięgu ma być na poziomie 298 km na godzinę ładowania. W przypadku korzystania z gniazda 800V / 100 kWh ładowanie ma być sporo szybsze - w ciągu godziny będziemy mogli uzyskać do 499 km w ciągu godziny (czyli pełne ładowanie powinno zająć poniżej 60 minut).

Rapide E będzie miało niewielkie zmiany w nadwoziu i podwoziu - głównie w celu optymalizacji przepływu powietrza. W tym celu zostaną też zastosowane nowe felgi o specjalnym kształcie - te zresztą zostały już ujawnione.

Samochód powstanie w nowopowstałym walijskim zakładzie marki w St Althan. Pierwsze ze 155 planowanych egzemplarzy powinny trafić do klientów za rok.