Audi A6 debiutuje w odmianie Allroad [ZDJĘCIA, DANE TECHNICZNE]

Po sedanie i kombi przyszła pora na "uterenowioną" odmianę Audi A6. Allroad dysponuje tradycyjnie regulowanym zawieszeniem i mocniejszymi odmianami silników dostępnych w standardowym modelu.

Choć wyraźnie rozpoznamy A6 Allroada po nieco zmienionym nadwoziu, z dedykowanymi felgami, atrapą i nakładkach na błotniki, to clou tego modelu jest podwozie. Standardowe A6 Allroad ma 13,9 cm prześwitu (tyle co zwykły Avant). Pneumatyka jest w stanie regulować zawieszenie w zakresie 6 centymetrów, w dwóch poziomach - Allroad (+25 mm) i Offroad (+45 mm), ale także obniżyć o 15 mm w trybie Dynamic. W zależności od prędkości, system sam będzie w stanie dodatkowo zmienić ustawienie - nie liczcie więc, że najwyższe ustawienie pozwoli Wam śmigać z dużymi prędkościami po szutrach.

Ponadto A6 Allroad otrzyma asystenta zjazdu ze wzniesienia oraz asystenta trawersowania wraz z regulatorem prędkości (30 km/h lub mniej). System ma być wspierany przez niezależnie hamowanie każdego z czterech kół, co ma ułatwiać zjazd ze śliskich wzniesień.

Audi A6 Allroad dostępne będzie z jednym z trzech silników diesla. Wszystkie jednostki to 3.0 V6, w różnych wariantach mocy. Ofertę otwiera silnik 231-konny, z momentem obrotowym 500 Nm. Następnie mamy wersję 50 TDI - czyli silnik 286 KM i 620 Nm. Na szczycie gamy jest 55 TDI, czyli znany np. z S6 silnik o mocy 349 KM i momencie 700 Nm, pozwalający na przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 sekundy. Wszystkie A6 Allroad korzystają z technologii "miękkiej hybrydy" oraz ośmiobiegowej przekładni Tiptronic.

Samochód jak na razie trafi wyłącznie na rynek europejski. Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu, z ceną rozpoczynającą się od 61 500 Euro.