Audi ma nowe logo. Już je widzieliście, ale o tym nie wiecie
Audi zmieniło swoje logo. Spokojnie, wciąż są to cztery pierścienie. Tym razem jednak wyglądają nieco inaczej - a dokładniej "modniej". Ta zmiana ma symbolizować erę elektryfikacji w marce.
Wytęż wzrok i zobacz co się zmieniło. Widzicie różnicę? Obstawiam, że wiele osób zastanawia się nad tym, czym Audi tak się chwali. Podpowiadam więc - chodzi o głębię i o styl samego logotypu.
I podpowiadam - to logo widzieliście już na zdjęciach. Pojawiło się na odświeżonym Audi Q8 E-Tron.
Wszystkie marki zmieniają swoje symbole, idąc zgodnie z trendami i duchem czasów. Kilka lat temu modne były gradienty, cienie i efekt 3D. Teraz na topie jest dokładne przeciwieństwo takiego projektowania logotypów. Audi dołącza więc tutaj do Skody, Volkswagena i innych marek, które postawiły na minimalizm.
Nowe logo Audi jest po prostu płaskie
Dwuwymiarowy płaski design widoczny jest już na nowych autach marki. Nie ma tutaj wyraźnie wyeksponowanego emblematu na grillu i na pokrywie bagażnika Jego miejsce zajęła prosta forma, pozbawiona wyszukanych dodatków.
Jak podkreśla Andre Georgi, stylista marki, nowy symbol jest po prostu modny. Prace nad koncepcją ruszyły w 2016 roku, zaś w 2020 zaczęto wprowadzać pierwsze zmiany - wraz z debiutem modelu Q4.
Nowe logo lepiej komponuje się z ewoluującą stylistyką marki, ale także dobrze prezentuje się w świecie cyfrowym. To właśnie on zaczyna definiować marki i gra kluczową rolę w rozwoju firm.
Audi zrezygnowało z chromowanego wyglądu i postawiło na prosty czarno-biały emblemat. Ostry kontrast podkreśla pierścienie, a jedynym wyróżnikiem tworzącym głębię jest to, w jaki sposób to logo pojawia się na aucie. W przypadku nowego Audi Q8 E-Tron jest to bowiem specjalne miejsce na grillu, które powiela wzór pierścieni.
Wraz z logo zmienia się też font, którego używać będzie Audi - i nazywa się on po prostu Audi Type. To właśnie nim zapisana jest nazwa marki na słupku B. Znajdziecie go także w wielu innych miejscach, a docelowo pojawi się również w systemie multimedialnym.
Nowe logo będzie konsekwentnie pojawiało się na kolejnych autach
Zmiana nastąpi dość szybko, ale nie będzie oczywiście rewolucyjna. Jeśli jednak zobaczycie cztery "płaskie" pierścienie, to będziecie wiedzieli, że macie do czynienia z pachnącym nowością autem.