Audi Q2 - Rozpoznawalna twarz
Audi postanowiło uzupełnić swoją kolekcję modeli "Q" o najmniejszy model - Q2. Najmłodsze dziecko wyróżnia się przede wszystkim jedną rzeczą - stylistyką. Audi stara się wprowadzić nowy język stylistyczny. Co z tego będzie, zobaczymy - ale póki co mały crossover na pewno będzie rozpoznawalny wśród oferty producenta.
Oczywiście, pojawią się głosy, że nowe Audi jest brzydkie. Ale to kwestia gustu. Natomiast, w przeciwieństwie do ostatnich nowości, można je odróżnić od innych modeli. Sześciokątny grill został dodatkowo powiększony, lampy zmieniły kształt, a cały przód nabrał nieco więcej "masy mięśniowej". Podobnie jest jak spojrzymy z boku na samochód. Niby to typowe Audi, trochę w nim A3, trochę A1, a trochę Q3, ale jednocześnie doszły większe, kanciaste przetłoczenia, szersze błotniki i tylne lampy zupełnie inne niż widzieliśmy do tej pory u tego producenta. Nowe Q2 ponoć ma zapowiadać nowy język stylistyczny w Audi. Czy to słuszny kierunek, czy skończy się na projektach "urlopowych" i pojedynczych? Zobaczymy. Moim zdaniem do modeli z serii "Q" całkiem pasuje.
Audi Q2 plasuje się rozmiarowo w okolicach Nissan Juke czy (zapewne) nowej Toyoty C-HR. Samochód ma mieć zaledwie 419 cm długości, ale za to całkiem znośne 260 cm rozstawu osi. W bagażniku ma się zmieścić między 405, a 1050 litrami bagażu. Dzięki temu będzie to bardzo dobra alternatywa dla np. Audi A3.
Od samego początku "Q-dwójka" wystartuje z sześcioma silnikami do wyboru. Trzy to jednostki TSI: trzyclindrowe 1.0 o mocy 115 KM, znane już 1.4 o mocy 150 KM z systemem ACT oraz 2.0 o mocy 190 KM. Diesle to 1.6 TDI o mocy 115 KM oraz dwie "dwulitrówki" - 150 i 190-konna. Słabsze jednostki napędowe możemy zamówić z sześciobiegowym manualem albo dwusprzęgłowym S Tronikiem -2.0 TDI i 2.0 TFSI mają nową wersję siedmiobiegowej przekładni w standardzie. Od 150 KM wzwyż możemy również cieszyć się systemem Quattro - dla najsłabszych silników jest on niedostępny.
Audi przekonuje, że Q2 ma całkowicie "dorosłe" wyposażenie. Jest więc "Pre sense front", system wspomagający hamowanie w nagłych sytuacjach, oparty na radarze. Możemy też zamówić asystenta jazdy w korkach - połączenie Lane Assist oraz aktywnego tempomatu, które do 65 km/h powinno "samo jechać" za nas w gęstym miejskim ruchu. A także całą resztę asystentów i gadżetów, od Park Assist po wyświelacz HUD i Virtual Cockpit, czyli konfigurowalny zestaw wskaźników.
Debiutujące własnie w Genewie Audi Q2 będzie można zamawiać od lipca, a do salonów wjedzie na jesieni 2016 roku.