Audi Q4 E-Tron przeszło lifting. Zmiany są głównie mechaniczne, ale nie brakuje też "wypasu"
Najmniejszy elektryk marki z Ingolstadt przeszedł pierwszy lifting. Audi Q4 E-Tron 2024 zyskało szereg poprawek mechanicznych i lepsze wyposażenie. Stylistyka, o dziwo, nie uległa wielkim zmianom.
Grupa Volkswagena konsekwentnie unowocześnia auta bazujące na platformie MEB. Elektryczne modele Skody, Volkswagena i Cupry zyskują drobne poprawki, które wpływają na komfort użytkowania. Teraz do tej rodziny dołączyło Audi Q4 E-Tron 2024, w którym także dorzucono garść nowości mechanicznych.
Co tu się zmieniło i jakie element są lepsze niż w starszej wersji? Sprawdzamy to.
Audi Q4 E-Tron 2024. Lifting nie przyniósł rewolucji
Można to nazwać po prostu dopasowywaniem auta do standardów ustalonych przez konkurencję. Niemcy muszą gonić marki, które oferują więcej za mniej. Audi nie będzie tutaj wyjątkiem, choć z pewnością ceną nie powalczy z Teslą Model Y.
Zacznijmy od nowości w układzie napędowym. Tutaj przede wszystkim debiutuje mocniejszy silnik elektryczny AP550, który oferuje 282 KM w wersji RWD. To duży skok z 204 KM, oznaczający lepszą dynamikę. Jednocześnie zużycie energii będzie niższe.
Wersja AWD zyska aż 340 KM. Dzięki temu setkę osiągnie w 5,4 sekundy. Dla porównania nowy model RWD rozpędza się do 100 km/h w 6,7 sekundy.
Kolejną nowością jest też szybkie ładowanie z mocą 175 kW przy korzystaniu z prądu stałego. Jest tutaj jednak pewien haczyk - jedynie wersja AWD zyska taką moc. Model RWD pozostaje przy 135 kW mocy maksymalnej.
Audi nie zmieniło za to akumulatora - ten wciąż oferuje 77 kWh pojemności. Za to niższe zużycie energii przełoży się na większy zasięg, wynoszący od 517 do 562 kilometrów.
Audi Q4 E-Tron jest też teraz nieco niższe. Obniżenie auta o 15 milimetrów wpłynęło nie tylko na właściwości jezdne, ale też na aerodynamikę.
Poza tym standardowe wyposażenie będzie tutaj znacznie lepsze
Na przykład elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, podgrzewanie foteli, nawigacja Audi MMI i aktywny układ kontroli pasa ruchu z automatyczną zmianą pasa (przy użyciu kierunkowskazów) znajdą się w każdym egzemplarzu, nawet tym najtańszym.
Nowością jest też sportowo wyglądająca wersja Edition S, która ma przyciemniane lampy, ciemne lakiery i złote 21-calowe felgi.
Audi podkręca obroty i rozpoczyna produkcję Q4 E-Trona w kolejnej fabryce
Aktualnie ten samochód wyjeżdża tylko z zakładów w Zwickau, aczkolwiek niebawem ulegnie to zmianie. Lada chwila Q4 stanie na linii produkcyjnej w Brukseli, gdzie wytwarzane jest Audi Q8.