Audi Q6 E-Tron przechodzi ostatnie szlify. Niemcy ujawniają swoje plany
Nowa nomenklatura to tylko wierzchołek góry lodowej. Marka z Ingolstadt szykuje się do wprowadzenia wielu nowości na rynek. Audi Q6 E-Tron 2023 będzie jedną z pierwszych, aczkolwiek Niemcy odkryli już część kart.
Kilka dni temu Audi zapowiedziało zmianę nomenklatury w swojej gamie modelowej. Aby uporządkować podział pomiędzy samochodami spalinowymi i elektrycznymi, każda z tych grup dostała swój zasób cyfr. Teraz czas wykorzystać te zmiany - a pomoże w tym nowe Audi Q6 E-Tron 2023. Jego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku. Co o nim wiemy?
Dowiedz się więcej na temat nowej nomenklatury Audi - kliknij tutaj
Audi Q6 E-Tron 2023. Duży SUV, który wykorzysta nową platformę
To samochód, na który Audi bardzo czeka. Dlaczego? Przede wszystkim otwiera on nowy rozdział w historii elektrycznych samochodów marki. Q6 wykorzysta nową platformę PPE (Premium Platform Electric), która stanie się fundamentem dla nadchodzących modeli z wyższej półki.
Q6 E-Tron to model, który powstaje równolegle z elektrycznym Macanem. Nie ma w tym nic dziwnego - otóż obydwa samochody są ze sobą mocno spokrewnione. Tak jak spalinowa wersja małego SUV-a Porsche ma w sobie geny Audi Q5, tak tutaj bliźniaczym autem będzie Audi Q6 E-Tron.
Niemcy pochwalili się oficjalnymi zdjęciami zamaskowanego auta. Ujawniają one kilka ciekawych detali, takich jak charakterystyczne światła przednie (dwuczęściowe) i tylne. Linia boczna przypomina nieco rozbudowane nadchodzące Audi Q5.
Teoretycznie samochody te będą grały do tej samej bramki, choć Q5 pozostanie nieco mniejsze. Podział w marce staje się jasny - spalinowe modele dostaną nieparzyste cyfry, zaś elektryczne parzyste.
W ten sposób Audi A6 E-Tron i Q6 E-Tron będą jedną rodziną, co pozwoli na zachowanie porządku w gamie.
Nowa platforma PPE to szereg zalet
Przede wszystkim wykorzystuje ona architekturę 800-woltową. Dzięki temu na pokładzie pojawi się funkcja bardzo szybkiego ładowania, z mocą do 350 kW. Platforma PPE jest rozwinięciem konstrukcji J1 z Porsche Taycan i Audi E-Tron GT.
Znajdziemy tutaj kilka ciekawych wersji napędowych, w tym modele quattro. Moc może sięgać nawet 500-600 KM w wersji RS, która wciąż jest "na stole" i może trafić do oferty.
Audi Q6 E-Tron 2023 zadebiutuje w drugiej połowie roku. Niemcy ujawnili też plany dotyczące innych modeli
Marka z Ingolstadt do 2030 roku chce mieć całkowicie zelektryfikowaną gamę modelową. Aby to zrobić, konieczne jest wprowadzenie na rynek aut z wielu segmentów.
Niemcy potwierdzili, że pracują między innymi nad elektrykiem mniejszym od Audi Q4 E-Tron. Wbrew pozorom nie jest to jednak auto, które wykorzysta platformę MEB Entry. Wszystko wskazuje na to, że tutaj zastosowana zostanie nadchodząca architektura SSP (Scalable Systems Platform), która stanie się niejako następcą konstrukcji MEB.
W drodze jest też elektryczne Audi A6 E-Tron, oraz elektryczny następca modelu A8. Pierwszy z tych modeli jest intensywnie testowany i zadebiutuje w przyszłym roku, zaś drugi niebawem powinien wyjechać na drogi w formie mułów testowych.