Czy Audi Q8 E-Tron w wersji Dakar ma sens? Nie, ale i tak powstało

Fajnie, że powstają nowe auta, które nie mają sensu. Co prawda wolelibyśmy coś sportowego i bardziej przystępnego, ale Audi Q8 E-Tron w "dakarowym" przebraniu też może być.

Tutaj nie ma słowa pomyłki - to naprawdę jest Audi Q8 E-Tron w wydaniu Dakar Edition. Co więcej, nie ograniczono się tutaj do kilku naklejek, napisów i kolorowych wstawek. Wręcz przeciwnie, Niemcy faktycznie "uterenowili" swojego elektrycznego SUV-a. A wszystko po to, aby uczcić kolejny start fabrycznej ekipy tej marki w rajdzie Dakar.

Audi Q8 E-Tron Dakar Edition ma solidnie podniesione zawieszenie i stoi na "atekach"

Marka z Ingolstadt stworzyła więc auto, które w pełni przeczy założeniom dobrego elektryka. Nie będzie ani oszczędne (ze względu na zwiększoną wysokość i na opony), a jednocześnie stanie się dużo wolniejsze. Można więc śmiało powiedzieć, że mówimy o rarytasie dla bardzo wąskiego grona klientów.

Dane techniczne wyglądają jednak zaskakująco dobrze, oczywiście jak na tego typu samochód. Prześwit zwiększono o 65 mm i wynosi on teraz 206 mm. Ta druga wartość nie robi wielkiego wrażenia na fanach offroadu, ale ułatwi pokonywanie lekkiego terenu.

Audi Q8 E-Tron Dakar Edition 2024

Kąt natarcia wzrósł tutaj do 20 stopni, a zejściowy do 26 stopni. Kąt rampowy to z kolei 19 stopni. Szału nie ma, tym bardziej, że pod spodem kryje się akumulator, którego lepiej nie uszkodzić.

Pneumatyka zyskała tutaj całkowicie nowe miechy i zmodyfikowane oprogramowanie. Wszystko po to, aby komfort jazdy z podniesionym zawieszeniem był odpowiednio wysoki. Z kolei podczas podróżowania autostradami i z większymi prędkościami, zawieszenie konsekwentnie się obniża, aby zapewnić lepsze prowadzenie.

Koła zyskały też szerszy rozstaw - o 39 mm. Wykorzystano do tego elementy z Audi SQ8 E-Tron.

Pod prawą nogą jest tutaj 408 KM

Taka moc wraz z wysokim momentem obrotowym powinna wystarczyć podczas zabaw w terenie, gdy trzeba wydostać się z trudniejszej sytuacji. Niemcy nie chwalą się za to zasięgiem i zużyciem energii - te wartości będą z pewnością dość duże.

Audi Q8 E-Tron Dakar Edition trafi na rynek w trzech kolorach: Magnetic Grey, Siam Beige i Mythos Black, przy czym ten ostatni jest domyślnym. W standardowym wyposażeniu, poza oponami General Grabber AT3, jest też bagażnik dachowy o udźwigu 40 kg.