Audi RS5 Sportback wjeżdża do Europy

Europejscy klienci zapragnęli pięciodrzwiowego RS5, a Audi spełnia ich oczekiwania.

I tak oto do rodziny 450-konnych Audi RS4 i RS5 dołącza wersja Sportback. Sercem tego auta niezmiennie jest jednostka 2.9 TFSI, spięta ze skrzynią S-Tronic. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h.

Audi RS5 Sportback jest o 35 kilogramów cięższe od wersji Coupe, co nie jest dużą różnicą. Większy rozstaw osi oraz znacznie przestronniejszy bagażnik (480 vs 450 litrów) sprawi jednak, że samochód ten trafi w gusta wielu klientów. Co ciekawe cena RS5 Sportback jest identyczna jak w przypadku wersji Coupe i w Niemczech wynosi 82 700 euro. Teoretycznie model ten nie posiada konkurencji - jedynym autem, które można jakkolwiek do niego przyrównać, jest Mercedes CLS 53. BMW nigdy nie zdecydowało się na wprowadzenie wariantu M w wydaniu Gran Coupe, co jak widać mogło być dużym błędem.

Oczywiście cenę Audi RS5 Sportback można szybko podnieść o 50 000 euro. Wystarczy dołożyć kilka dodatków, takich jak lakier, felgi, ceramiczny układ hamulcowy czy też inne elementy, które wpływają na wygląd oraz możliwości tego samochodu.