Audi wypuszcza model E-Tron 50 - tańszy i z mniejszym zasięgiem
Audi wprowadza na rynek tańszą odmianę modelu E-Tron. Ma za to mniejszą moc i mniejszy zasięg.
Jeśli e-Tron 55 Quattro był dla Was za drogi, ale chcieliście elektrycznego SUV-a od Audi, to już niedługo będziecie mogli skorzystać z nowej wersji "silnikowej". Producent z Ingolstadt wprowadza model 50 Quattro, wyposażony w mniejszą baterię. Ma ona pojemność 71 kWh zamiast 95 kWh, jak w dotychczasowym modelu. "Pięćdziesiątka" jest o 120 kg lżejsza od wersji z większym akumulatorem, ale zasięg to równe 300 kilometrów, wg normy WLTP, a więc o ok. 90 km mniejszy niż do tej pory.
Audi e-Tron 50 Quattro dysponuje tymi samymi dwoma silnikami elektrycznymi przy osiach, jednak moc jest mniejsza - łącznie SUV dysponuje 312 KM i 540 Nm (prawie 100 KM mniej niż model 55), co pozwala na sprint do 100 km/h w 7 sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej 189 km/h (elektronicznie ograniczonej). W większości sytuacji samochód będzie tylnonapędowy - przedni silnik elektryczny będzie włączał się tylko wtedy, kiedy będzie niezbędny.
Samochód będzie miał podobne wyposażenie, co mocniejszy model - w standardzie pozostanie również pneumatyczne zawieszenie. Wg producenta, to właśnie ono zapewni odpowiednią pewność, stabilność i komfort jazdy. Spadną za to zdolności ładowania. Owszem, e-Tron 50 będzie miał szybką ładowarkę, ale będzie mógł wykorzystać tylko 120 kW system, a nie 150 kW, jak do tej pory. Przy wykorzystaniu najmocniejszego ładowania, ok. 80% baterii powinno być dostępne w ciągu 30 minut od podłączenia kabla.
Produkcja Audi e-Tron 50 Quattro powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku w tej samej fabryce w Belgii, gdzie powstaje mocniejszy wariant. Póki co nie znamy jeszcze cen, więc nie wiadomo, o ile słabsza wersja będzie tańsza od mocniejszej.