BMW iX3 wyłania się z urzędu patentowego. Ma małe, ale wciąż odważne "nerki"

Nowe BMW iX3 zbliża się w ekspresowym tempie. Prototypy nabierają finalnych kształtów, a w urzędach patentowych pojawiają się grafiki zapowiadające produkcyjny wariant. Tu miło się zaskoczycie - nie będzie mocno różnić się od prototypu.

  • BMW już w przyszłym roku wprowadzi na rynek rodzinę modeli Neue Klasse
  • Pierwszym samochodem będzie BMW iX3
  • W ślad za nim pójdzie spalinowa "trójka" i elektryczne i3
  • Te auta skorzystają z całkowicie nowej architektury napędu

W gronie marek z segmentu premium nie ma drugiego gracza, który tak bardzo eksperymentowałby z wyglądem swoich samochodów. Mercedesy od lat wyglądają niemal identycznie, a Audi zmieniły się w nieznacznym stopniu. Tymczasem BMW w ciągu kilku lat przeskoczyło przez kilka różnych koncepcji wizualnych - i każda przyciągnęła nowych klientów do salonów. Teraz czas na kolejną rewolucję, a ta rozpocznie się wraz z BMW iX3. Elektryczny SUV, odpowiednik X3 (ale nie bliźniak!) szykuje się do premiery. Zobaczcie jak będzie wyglądać w produkcyjnym wydaniu.

Nowe BMW iX3 już się "patentuje". To zdradza nam wygląd wersji produkcyjnej

Co ciekawe różnice są naprawdę niewielkie. W prototypie wyróżnikiem była nieco obniżona linia szyb z charakterystycznymi klamkami przy oknach. Tutaj tego elementu już nie uświadczymy. Minimalnie zmieniono też design zderzaków, aczkolwiek ogólna koncepcja jest taka sama. Co ważniejsze - charakterystyczne lampy i nietypowe małe nerki pozostają na swoim miejscu. To duży plus.

Wnętrze wciąż jest nieznane, ale po raz pierwszy zobaczymy tutaj koncepcję Panoramic Vision. Łączy ona ekran w górnej części kokpitu, ciągnący się przez całe podszybie, z wyświetlaczem multimediów bliżej kierowcy i pasażera. Finalnie pożegnamy się też z pokrętłem iDrive, które przechodzi do historii. Dla wielu osób będzie to duży minus, choć nowe multimedia być może zaskoczą nas łatwością obsługi.

BMW iX3 2025

Platforma "Neue Klasse" ma być rewolucją w segmencie

BMW zapowiada tutaj ogromne zmiany, a iX3 pokaże nam możliwości tej konstrukcji. Przede wszystkim niemiecka marka twierdzi, że nowa bateria i zaawansowane oprogramowanie zapewnią wysoką wydajność i będą tańsze w produkcji. Docelowo marka z Monachium celuje też w nowe technologie, takie jak baterie półprzewodnikowe. Te jednak pojawią się dopiero za kilka lat.

Platforma Neue Klasse ma też pozwalać na budowę samochodów spalinowych. O ile iX3 takiej wersji nie zyska, gdyż po to zbudowano nowe X3, o tyle kolejna generacja Serii 3 wykorzysta już nowe rozwiązania dla wersji spalinowej i elektrycznej.