BMW iX3 wyłania się z urzędu patentowego. Ma małe, ale wciąż odważne "nerki"
Nowe BMW iX3 zbliża się w ekspresowym tempie. Prototypy nabierają finalnych kształtów, a w urzędach patentowych pojawiają się grafiki zapowiadające produkcyjny wariant. Tu miło się zaskoczycie - nie będzie mocno różnić się od prototypu.
- BMW już w przyszłym roku wprowadzi na rynek rodzinę modeli Neue Klasse
- Pierwszym samochodem będzie BMW iX3
- W ślad za nim pójdzie spalinowa "trójka" i elektryczne i3
- Te auta skorzystają z całkowicie nowej architektury napędu
W gronie marek z segmentu premium nie ma drugiego gracza, który tak bardzo eksperymentowałby z wyglądem swoich samochodów. Mercedesy od lat wyglądają niemal identycznie, a Audi zmieniły się w nieznacznym stopniu. Tymczasem BMW w ciągu kilku lat przeskoczyło przez kilka różnych koncepcji wizualnych - i każda przyciągnęła nowych klientów do salonów. Teraz czas na kolejną rewolucję, a ta rozpocznie się wraz z BMW iX3. Elektryczny SUV, odpowiednik X3 (ale nie bliźniak!) szykuje się do premiery. Zobaczcie jak będzie wyglądać w produkcyjnym wydaniu.
Nowe BMW iX3 już się "patentuje". To zdradza nam wygląd wersji produkcyjnej
Co ciekawe różnice są naprawdę niewielkie. W prototypie wyróżnikiem była nieco obniżona linia szyb z charakterystycznymi klamkami przy oknach. Tutaj tego elementu już nie uświadczymy. Minimalnie zmieniono też design zderzaków, aczkolwiek ogólna koncepcja jest taka sama. Co ważniejsze - charakterystyczne lampy i nietypowe małe nerki pozostają na swoim miejscu. To duży plus.
Wnętrze wciąż jest nieznane, ale po raz pierwszy zobaczymy tutaj koncepcję Panoramic Vision. Łączy ona ekran w górnej części kokpitu, ciągnący się przez całe podszybie, z wyświetlaczem multimediów bliżej kierowcy i pasażera. Finalnie pożegnamy się też z pokrętłem iDrive, które przechodzi do historii. Dla wielu osób będzie to duży minus, choć nowe multimedia być może zaskoczą nas łatwością obsługi.
Platforma "Neue Klasse" ma być rewolucją w segmencie
BMW zapowiada tutaj ogromne zmiany, a iX3 pokaże nam możliwości tej konstrukcji. Przede wszystkim niemiecka marka twierdzi, że nowa bateria i zaawansowane oprogramowanie zapewnią wysoką wydajność i będą tańsze w produkcji. Docelowo marka z Monachium celuje też w nowe technologie, takie jak baterie półprzewodnikowe. Te jednak pojawią się dopiero za kilka lat.
Platforma Neue Klasse ma też pozwalać na budowę samochodów spalinowych. O ile iX3 takiej wersji nie zyska, gdyż po to zbudowano nowe X3, o tyle kolejna generacja Serii 3 wykorzysta już nowe rozwiązania dla wersji spalinowej i elektrycznej.