BMW M5 jest nowością, ale już debiutuje w wersji po ogromnym liftingu. To rewolucja
Skoro nadchodzi nowa "trójka" i SUV z rodziny Neue Klasse, a kolejne BMW X5 zyska już stylistykę w ich stylu, to czemu BMW Serii 5 i M5 miałoby zachować dotychczasowy design? Rewolucja jest tuż za rogiem.
Jeśli nie polubiliście designu nowego BMW Serii 5 i M5, to macie na to mało czasu. Niemcy w ekspresowym tempie szykują się do liftingu tego modelu. Wiedzieliśmy o tym od dawna, jednak teraz zaskoczyli nas pierwszymi zamaskowanymi samochodami na drogach. Można powiedzieć jedno - to będzie zmiana na... plus!
Wszystko to za sprawą rodziny Neue Klasse, która światło dzienne ujrzy jeszcze w tym roku. Mowa tutaj o pierwszym samochodzie z tej gamy, czyli SUV-ie, który będzie elektrycznym odpowiednikiem BMW X3. W ślad za nim idzie nowa Seria 3/i3, a także kolejne wcielenie BMW X5. Choć tutaj nie znajdziemy już platformy Neue Klasse, to design przeniesiono właśnie z nadchodzących modeli.
Aby więc zachować spójność w rodzinie BMW Serii 5 i M5 dostaną ogromny lifting w ekspresowym tempie. Co się zmieni? Sprawdzamy to.
BMW Serii 5 i M5 zmienią się nie do poznania. Szykujcie się na nową stylistykę nadwozia i zupełnie inne wnętrze
Zamaskowany egzemplarz, który pojawił się na testach w Szwecji (klikając tutaj zobaczycie jego zdjęcie u naszych kolegów z motor.es), ma już nowy pas przedni i zmodyfikowany tył. Front, poza sygnaturą świetlną lamp, najprawdopodobniej jest już zbliżony formą do produkcyjnego. Z tyłu brakuje cały czas finalnych świateł, niemniej widać, że te będą potencjalnie nieco wyżej, niż w dotychczasowym modelu.
To jednak nie wszystko, gdyż nowości pojawią się także we wnętrzu. Możecie pożegnać już obecny design kokpitu tego samochodu. Seria 5 i M5 zyskają kokpit Panoramic iDrive. Tym samym pojawi się tutaj długi i wąski ekran pod szybą, a ten bliżej kierowcy będzie nieco mniejszy i poręczniejszy. Pożegnamy też pokrętło, które zadebiutowało w 2001 roku i wciąż jest uznawane za wzór do naśladowania.
Niewykluczone są też duże zmiany mechaniczne
Tu możemy spodziewać się przede wszystkim poprawionych hybryd plug-in, a także garści nowych jednostek napędowych. Co ciekawe diesle nigdzie się nie wybierają - BMW wciąż widzi w nich ogromny potencjał.
Nowe BMW Serii 5 i M5 po liftingu powinno ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku, ale na drogach zobaczymy je bliżej końcówki 2026 r.