BMW Serii 2 Active Tourer (2022). Vany nie umarły. Nerki też
BMW Serii 2 Active Tourer (2022) powraca w nowym wydaniu. Wciąż cieszy praktycznym nadwoziem, a jednocześnie wygląda znacznie lepiej. Co oferuje nowa generacja i czego się po niej spodziewać?
Jest to dziwny rok dla branży motoryzacyjnej, aczkolwiek pomimo problemów wciąż możemy podziwiać premiery nowych aut. Marka z Monachium w tym roku chętnie odkrywa karty, chwaląc się swoimi nowościami. BMW Serii 2 Active Tourer (2022) to ich kolejna premiera. Kompaktowy van powrócił w nowym, naprawdę atrakcyjnym wydaniu, uzbrojony w najnowsze technologie. Co znajdziemy na pokładzie tego samochodu?
BMW Serii 2 Active Tourer (2022) - stylistyka
Niemiecki producent postawił na dość ciekawy design w przypadku tego auta. Koncepcja bryły została zachowana z poprzednika, aczkolwiek wzbogacono ją o szereg nowych elementów. Z przodu nie da się nie zwrócić uwagi na duże nerki. Faktycznie, ich rozmiar znowu zaskakuje, aczkolwiek w tym przypadku naprawdę dobrze komponuje się z bryłą auta. Wąskie lampy są dobrym dopełnieniem frontu.
Profil auta wyróżnia się lekko podniesioną linią szyb oraz nowymi klamkami. Powrót do kasetowych rozwiązań nastąpił wraz z elektrycznymi BMW i ewidentnie jest kierunkiem, który będzie eksplorowany w nowych modelach.
Z tyłu zagościły wąskie poziome lampy. To typowe dla nowych BMW rozwiązanie, które optycznie nieco poszerza samochód i nadaje mu masywniejszego wyglądu.
W zależności od wersji stylistyka nadwozia jest nieco zróżnicowana. Standardowe odmiany stawiają na łagodniejsze linie, zaś wydanie z pakietem M dodaje agresywnie narysowane zderzaki z przodu i z tyłu oraz większe felgi. Te w BMW Serii 2 Active Tourer (2022) mogą mieć rozmiar od 16 do 19 cali.
Nowa "dwójka" Active Tourer urosła o 32 mm (mierzy 4386 mm), aczkolwiek rozstaw osi wynoszący 2670 mm pozostał bez zmian. Nadwozie za to poszerzono, a rozstaw kół zwiększono o 2,5 centymetra.
BMW Serii 2 Active Tourer (2022) - wnętrze w całkowicie nowym stylu
Największa rewolucja zaszła w środku. Marka z Monachium stawia na nowoczesny system multimedialny iDrive 8 i duże ekrany, znane już z i4 i iX.
Co to oznacza? Przede wszystkim dostajemy tutaj dwa wyświetlacze. Cyfrowe wskaźniki korzystają z ekranu o przekątnej 10,25 cala, zaś multimedia mają nieco większy, bo 10,7 calowy. Centrum dowodzenia stanowi "wisząca" konsola, wyprowadzona z podłokietnika. Tutaj znajdziemy charakterystyczne pokrętło iDrive, podstawowe przełączniki i wybierak skrzyni automatycznej. Klasyczną wajchę zastąpił w tym przypadku przesuwany przełącznik.
Na środku konsoli centralnej wygospodarowano z kolei miejsce na dużą ładowarkę indukcyjną oraz na kilka dodatkowych schowków.
Dość ciekawą rzeczą jest zastosowanie wyświetlacza HUD w dość klasycznej formie, czyli wykorzystującego osobną szybkę. Nie jest to najlepsze rozwiązanie i zastanawia mnie fakt, czemu BMW wybrało tak przestarzałe rozwiązanie.
W Serii 2 Active Tourer przestrzeni nie zabraknie
Tylna kanapa przesuwa się w zakresie 13 centymetrów i ma regulowane oparcie, które składa się w proporcjach 40:20:40. Standardowa pojemność bagażnika w BMW Serii 2 Active Tourer (2022) to 470 litrów, a można go powiększyć do 1455 litrów.
W wyposażeniu znajdziemy takie dodatki jak szklany dach, elektrycznie otwierany dach i nagłośnienie Harman/Kardon. Można tutaj liczyć także na cały zastęp systemów bezpieczeństwa, od systemu automatycznego hamowania w sytuacji awaryjnej, aż po adaptacyjny tempomat.
BMW Serii 2 Active Tourer (2022) - silniki
Pod maską tego auta znajdziemy początkowo cztery jednostki. Trzy są benzynowe, za jedna to diesel.
Ofertę otwiera wersja 218i, czyli 136-konny silnik 1.5 (3 cylindry). Pozwoli on na sprint do setki w 9 sekund. Mocniejsza jednostka oznaczona jest jako 220i. Tutaj znajdziemy 170 KM, co przekłada się na znacznie lepsze osiągi (setka w 8,1 sekundy) i 220 km/h prędkości maksymalnej. Warto zaznaczyć, że wersja 220i także korzysta z 3-cylindrowego silnika 1.5 - to nowa wersja tej jednostki.
Najmocniejsza jednostka benzynowa ma oznaczenie 223i i generuje 218 KM. To już 2-litrowa, 4-cylindrowa benzyna. W tym wydaniu przyspieszenie do setki zajmuje 7 sekund, a licznik zatrzymuje się na 240 km/h.
Jedyny diesel w gamie nosi oznaczenie 218d i jest to 2-litrowa konstrukcja, która oferuje 150 KM.
Wszystkie wersje, które zaprezentowano w tej chwili, mają standardowo 7-biegową skrzynię DCT i napęd na przednie koła. Nieco później gama zostanie uzupełniona nową hybrydą plug-in o oznaczeniu 230e. Pewny jest też debiut wersji sportowej, oferującej 270 KM. Może ona nosić oznaczenie 228ti, przywrócone do życia w wersji 128ti. Nie zabraknie tutaj także "czterołapa", czyli napędu xDrive.
Auto w salonach zadebiutuje w lutym 2022. Ceny powinny startować od około 145 000 zł-150 000 zł.