BMW serii 3 Touring oficjalnie - sportowo, praktycznie [DANE TECHNICZNE, ZDJĘCIA]
No i mamy oficjalne informacje. Po wczorajszym wycieku BMW opublikowało materiały prasowe dotyczące nowej "trójki" kombi.
Nowa "trójka" Touring urosła w stosunku do poprzednika - ma 4 709 mm długości, 1 827 mm szerokości i 1 470 wysokości. Wzrósł też rozstaw osi - o 41 mm, do 2 851 mm. Jeśli chodzi o design to oczywiście przód z charakterystycznymi lampami i dużymi nerkami jest tożsamy z sedanem. Z tyłu mamy zgrabnie wkomponowaną bryłę kombi z pochyloną szybą, klasycznie zagiętym bocznym okienkiem oraz standardowymi relingami.
Wewnątrz oczywiście ma być więcej miejsca niż w poprzedniku - zwłaszcza na wysokości ramion z przodu, nad głowami oraz ma mieć więcej przestrzeni na kolana. Bagażnik, co ważne w kombi, ma mieć 500 litrów pojemności, z możliwością powiększenia do 1 510 litrów po złożeniu kanapy.
W ofercie na start klienci otrzymają trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Podstawą "benzyn" jest 320i - dwulitrowy silnik o mocy 184 KM. Następne w ofercie jest 330i - również z dwulitrówką, o mocy 258 KM. Na szczycie gamy jest M340i xDrive, z trzylitrową "sześciocylindrówką" dysponującą 374 KM.
Diesle 318d i 320d mają cztery cylindry i odpowiednio 150 i 190 KM. 330d xDrive ma 265 KM (i jak widać, napęd xDrive w standardzie, podobnie jak M340i). Oba słabsze diesle w standardzie będą miały sześciobiegową skrzynię ręczną. Cała reszty oferty dostępna będzie wyłącznie z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
BMW serii 3 Touring ma też świetnie się prowadzić - lepiej niż poprzednik. Ma obniżony środek ciężkości i rozkład mas 50:50. Sztywność nadwozia wzrosła o 25 procent, zmieniono też amortyzatory, a w opcji do wszystkich wersji dodano zawieszenie M Sport, obniżające samochód o 10 mm. Jest też jego adaptacyjna wersja, a także opcjonalne hamulce M Sport z czterotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.
BMW serii 3 Touring dostępne będzie w odmianach Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport. Sprzedaż rozpocznie się 28 września.