BMW serii 5 i i5 dla Chin ma więcej miejsca i ekran z "siódemki"

BMW serii 5 oraz i5 debiutują w Państwie Środka w odmianach, które można nazwać "wpół do 7". Wyróżnia je większy rozstaw osi i specjalne wyposażenie.

BMW serii 5 oraz i5 zadebiutowały na naszych rynkach w maju tego roku. Jeszcze dobrze nie mogliśmy się z nimi zapoznać, tymczasem do oferty trafiają kolejne nowości. Tyle, że nie dla nas. Zgodnie z "tradycją", klienci z Chin otrzymają również wersję LWB, czyli z dłuższym rozstawem osi. Wydłużone odmiany wielu sedanów są tam niezmiernie popularne. Nowa "piątka" w tej odmianie wyjeżdżać będzie z miejscowej fabryki Dadong, zarządzanej przez konsorcjum BMW-Brillance.

Czego możemy spodziewać się po długiej serii 5? No i oczywiście elektrycznej i5 także.

BMW serii 5 dłuższe o ok. 10 cm

Co ciekawe, choć BMW pokazało już model wraz ze zdjęciami, nie podano, jak bardzo zmieni się rozstaw osi oraz długość niemieckiego sedana. Możemy się spodziewać, że będzie to około 10 - 13 centymetrów, podobnie jak w poprzedniej generacji. Rozstaw osi nowego BMW serii 5 wynosi 2995 mm, więc prawdopodobnie odmiana LWB przekroczy 3,1 metra.

BMW serii 5

Wydłużenie wkomponowano w taki sposób, że bez porównania z modelem światowym trudno je zauważyć. Przedłużono je na wysokości początku tylnych drzwi, tak że ich kształt pozostał w zasadzie niezmieniony.

Oprócz tego, "chińską 5-kę" odróżnimy po podświetlanym emblemacie "5" na słupku C, przy "zagięciu Hofmeistera". Cyfra będzie świecić na biało w modelach spalinowych i na niebiesko w elektrycznym i5.

To jednak nie koniec zmian. Samochód nie tylko będzie oferował więcej miejsca, ale również rozrywkę, niczym w BMW serii 7.

Do BMW serii 5 z długim rozstawem osi trafi bowiem 31,3-calowy ekran z topowego modelu. Opuszczany z sufitu BMW Theater Screen o rozdzielczości 8K współpracować będzie z systemem audio Bowers & Wilkins Diamond Surround.

BMW serii 5

Uzupełnieniem będzie dwukolorowa skórzana tapicerka, czterostrefowa klimatyzacja, wykończenia w kolorze Titanium Bronz oraz detale ze szkła.

BMW wyraźnie kieruje się więc w stronę bogatego klienta, który jednak nie chce, lub nie może pozwolić sobie na "siódemkę". Biorąc pod uwagę kontrowersyjną stylistykę, myślę że i u nas znaleźliby się chętni na "długą piątkę" z tak bogatym wyposażeniem.

Samo BMW z kolei bardzo liczy na sukces. W ciągu ostatnich trzech lat na chińskim rynku seria 5 sprzedała się w liczbie 530 000 egzemplarzy, co jest bez wątpienia imponującym wynikiem. Nowy model ma pozwolić na jeszcze lepszą sprzedaż.