BMW serii 8 od AC Schnitzera wygląda i brzmi zdecydowanie bardziej rasowo

AC Schnitzer zaprezentował właśnie pakiet zmian stylistycznych dla BMW serii 8. Jeśli seryjne M850i wydawało Wam się mało "rasowe", a M8 podejrzewacie, że będzie zbyt masowe - proszę bardzo.

No i nie tylko wygląda. AC Schnitzer zaplanował pakiet modyfikacji obejmujący również silnik. A w zasadzie silniki. Ale to za chwilę.

Z zewnątrz "ósemka" od niemieckiego tunera wyróżnia się dużą ilością włókna węglowego. Na zmienionym przednim zderzaku pojawiły się dodatkowe lotki i splittery. Z tyłu mamy skrzydło w stylu GT3 oraz potężny nowy zderzak z dyfuzorem, miejscem na cztery końcówki opcjonalnego układu wydechowego oraz centralnie umieszczone na zderzaku światło "stop" w stylu bolidów F1. Pojawiły się także nowe progi oraz specjalne felgi w dwóch wzorach: kute, lekkie AC3 oraz AC1 dostępne jako dwukolorowe lub antracytowe. Oba wzory w rozmiarze 20 cali. Na AC1 naciągnięte są opony 245/35R20 z przodu i 285/30R20 z tyłu, AC3 ma nieco węższe tylne "gumy", w rozmiarze 275/30R20.

Seria 8 od AC Schnitzera stoi też nieco bliżej nawierzchni - dokładnie o 20 mm. Pojawił się też wspomniany wcześniej układ wydechowy z możliwością zmiany ustawień dźwięki i końcówkami w kolorze czarnym lub "czarnego włókna węglowego".

Brzmi tak w trybie Comfort:

https://www.youtube.com/watch?v=oTTbRWP29KM

I tak w trybie Sport:

https://www.youtube.com/watch?v=LmHKwGXhvsE

A jakie zmiany pod maską? W sumie to głównie nowe oprogramowanie sterujące. Nie zmienia to faktu, że jednostka 4.4 V8 z podwójnym doładowaniem zyskała 90 KM i 90 Nm, a to oznacza, że kierowca ma do dyspozycji 620 KM oraz 840 Nm. Zmiany AC Schnitzera objęły również wersję 840d. Teraz wysokoprężne BMW coupe dysponuje 380 KM oraz 780 Nm (wzrost o 60 KM i 100 Nm).