BMW X3 2025. Oto wszystko, co musicie wiedzieć o nowej generacji. Pod maską wciąż jest 6 garów
Większe, nowocześniejsze, praktyczniejsze - a do tego oferowane z 6-cylindrowym silnikiem, który generuje blisko 400 KM. Przed Wami nowe BMW X3 2025 G45, czyli czwarta już generacja tego popularnego SUV-a.
- Nowe BMW X3 G45 jest większe od poprzednika
- Stylistyka łączy cechy poprzednika i innych nowości marki
- W ofercie pojawią się cztery silniki
- Kluczową rolę grają tutaj hybryda plug-in, diesel i flagowa na tę chwilę benzyna
Właśnie zaczyna się nowa era w historii tego modelu. BMW X3 2025 G45 wjeżdża na rynek i ma jeden cel - mocno uszczypnąć konkurentów. Nad Mercedesem GLC zyskuje drobną przewagę w postaci nowszych rozwiązań na pokładzie, aczkolwiek w drodze jest Audi Q5, które lada chwila powinno ujrzeć światło dzienne.
Co jest więc mocną stroną nowego X3 i czym może zyskać uznanie na rynku? Sprawdźmy to.
Nowe BMW X3 2025 jest większe od poprzednika. Ma też ciekawą stylistykę
Marka z Monachium poszła tutaj w standardowym kierunku. Model o kodzie G45 jest większy i praktyczniejszy od poprzednika - różnice są naprawdę duże. Długość wzrosła o 34 mm do 4755 mm, szerokość o 29 mm do 1920 mm, zaś wysokość do 1660 mm (tak, o 25 mm mniej niż w poprzedniku). Rozstaw osi ma 2865 mm i jest taki sam jak w poprzedniku. Bagażnik nowego BMW X3 2025 oferuje od 570 litrów do 1700 litrów po złożeniu oparcia tylnej kanapy.
Jak być może zauważyliście, stylistyka nie "ukrywa" elementów napędu elektrycznego. W nowym BMW Serii 5 i Serii 7 widać od razu podniesione nadwozie, które kryje powiększoną platformę gotową do ukrycia baterii.
Tutaj nie było takiej konieczność. Dlaczego? Nowe X3 nie trafi już na rynek w elektrycznym wydaniu. Ten model zastąpi nowe iX3, niezależna konstrukcja z rodziny Neue Klasse. Tym samym styliści z Monachium mogli pozwolić sobie na więcej przy projektowaniu tego samochodu.
Kierunek rozwoju stylistyki jest oczywisty i nawiązuje do nowej Serii 5. Nie zabrakło tutaj jednak wielu nowych elementów, takich jak unikalna obudowa grilla (poza wersją z pakietem M). Same nerki nie są aż tak duże, co pokazuje, że maksymalizacja już odchodzi do przeszłości w BMW.
Ciekawy jest także tył, gdzie mniej więcej zachowano formę świateł, a tablicę przeniesiono z pokrywy bagażnika na zderzak. Na pewno ułatwi to rozpoznanie nowego X3 na drogach.
Wnętrze także zmieniło się nie do poznania
I poszło w ślady innych nowych modeli BMW. Bez wątpienia jedni się ucieszą, inni rozczarują. Pewne jest to, że znajdziemy tutaj zakrzywione ekrany zegarów i multimediów, połączone jedną taflą szkła. Deska rozdzielcza jest bardzo minimalistyczna, wzorem BMW Serii 5 i Serii 7. Nie zabrakło tutaj także nietypowego podświetlenia, tutaj ulokowanego w obudowie schowka i na boczkach drzwi.
Wersje "standardowe" korzystają z dwuramiennej kierownicy (ta jest standardem we wszystkich wersjach poza pakietem M), zaś w usportowionym wydaniu znajdziemy 3-ramienny wolant.
Pasażerowie tylnej kanapy mogą liczyć na nawiewy i osobną strefę klimatyzacji. Ilość miejsca robi raczej dobre wrażenie - to jednak trzeba sprawdzić "organoleptycznie".
Sztywniejsze nadwozie, lepsze właściwości jezdne, mocne silniki
BMW X3 G45 2025 zyskało gruntownie przebudowaną platformę i wzmocnioną konstrukcję nadwozia. To oznacza, że jest sztywniejsze, a to z kolei przekłada się na właściwości jezdne. Te mają być tutaj jeszcze lepsze, niż w poprzedniku.
X3 zyskało też nowe silniki. Mamy tutaj do wyboru dwa warianty benzynowe, jedną hybrydę plug-in i jednego diesla.
Ofertę otwiera BMW X3 20 xDrive, które oferuje 208 KM. Dostajemy tutaj standardowo układ MHEV. Osiągi nie są złe - sprint do setki zajmuje 7,8 sekundy.
Półkę wyżej w linii standardowych wersji benzynowych stoi BMW X3 M50 xDrive. Pod maską mamy tutaj 6-cylindrowy silnik 3.0, który generuje 398 KM. Tutaj także standardem jest układ MHEV. Setka na zegarach pojawia się w tym modelu w 4,6 sekundy.
BMW X3 30e xDrive będzie jednym z kluczowych produktów
Oferuje 299 KM, a nowa duża bateria o jeszcze nieznanej pojemności ma zapewnić od 81 do 90 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Standardowo dostajemy też ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.
Nie zabrakło tutaj oczywiście diesla. X3 20d xDrive generuje 197 KM i osiąga setkę w 7,7 sekundy. W przyszłym roku ofertę silników wysokoprężnych uzupełni też jednostka 40d, czyli sześciocylindrowa konstrukcja.
Nowe technologie na pokładzie
W X3 debiutuje szereg rozwiązań, które przeniesiono z droższych modeli. Mamy tutaj zaawansowane układy wspierające jazdę, światła laserowe i multimedia z pełną łącznością online. Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional obejmuje dodatkowo wyświetlacz BMW Head-Up i system Augmented View na wyświetlaczu kontrolnym. Na standard narzekać zdecydowanie nie można.
Sprzedaż nowego X3 ruszy lada chwila - ceny poznamy w najbliższych dniach.