BMW X3 M i X4 M pokazane przedpremierowo

Podczas wyścigu DTM w ten weekend BMW pokazało wersje M modeli X3 i X4. Nie ujawniono szczegółów technicznych, a samochody pokazano w lekkim kamuflażu, ale wiemy już więcej.

Lekki kamuflaż nie zakrywa wiele. Owszem, SUV-y mają wielkie napisy oraz dziwne malowanie, ukrywające nieco linie, przetłoczenia i detale, ale ogólny kształt wersji M już znamy. Zaskoczenia nie będzie. Duże felgi z charakterystycznym wzorem, lekko (bardzo lekko) poszerzone błotniki, z przodu duże zderzaki z wlotami powietrza i "skrzydełkami" poprawiającymi aerodynamikę. Z tyłu większe zmiany, choć też nie rewolucyjne. Oba modele dostały potężny zderzak z poczwórnymi końcówkami wydechu. W modelu X3 nad tylną szybą "urósł" solidnych rozmiarów spoiler. W X4 jest on nieco delikatniejszy. Ale to dlatego, że są dwa - jeden na krawędzi klapy bagażnika, i blenda/spoiler nad tylną szybą.

Jeśli chodzi o technikalia, nie znamy niestety dokładnych parametrów i osiągów. Wiemy natomiast, że oba samochody dostaną, wg BMW, zaprojektowany od nowa, rzędowy, trzylitrowy silnik o sześciu cylindrach z turbodoładowaniem M Twin Power Turbo oraz wysokoobrotową charakterystyką. Wg plotek, które krążą po sieci, jednostka ma dysponować ok. 460 KM.

BMW X3 M i BMW X4 M

Z tego co widać na zdjęciach, oba modele dostaną wysoce wydajny układ hamulcowy M, z charakterystycznymi lakierowanymi na niebiesko zaciskami (zapewne opcjonalnie). Natomiast oficjalne materiały mówią o napędzie na 4 koła M xDrive, podobnym do tego zastosowanego w M5, odznaczającym się "maksymalną trakcją oraz brakiem strat w dystrybucji momentu obrotowego". Nie wspomniano nic o "Drift Mode". Za to o zmienionym zawieszeniu i aktywnym tylnym mechanizmie różnicowym - owszem.

Możliwe, że poznamy nowe X3 i X4 M już w Paryżu, jednak oficjalne źródła nic nie wspominają o dokładnej dacie premiery, czy wprowadzenia do sprzedaży.