BMW X5 zyskało idealną wersję. Jest prawie tak dobra, jak model sprzed 25 lat

Bez pakietu z literką M, do tego w ciekawych barwach - takie BMW X5 przygarnęlibyśmy w ciemno!

  • Nowa limitowana seria BMW X5 powstała z okazji 25-lecia modelu
  • Nawiązuje do lakierów z pierwszej generacji o kodzie E53
  • Na drogi wyjedzie tylko 250 takich aut - i tylko w Kanadzie

Pierwsze BMW X5 E53 wzbudziło wiele kontrowersji, ale po tylu latach wciąż wygląda dobrze. Trzeba przyznać, że Frank Stephenson, znany stylista, twórca między innymi pierwszego "nowego" MINI, Ferrari F430 i McLarena 12C wykonał kawał dobrej roboty. Kanadyjczycy uznali, że 25-lecie tego samochodu trzeba odpowiednio świętować. I trzeba przyznać, że podeszli do temu w idealny sposób.

Oryginalne lakiery, prostszy design. Takie BMW X5 wygląda doskonale

Przede wszystkim postawiono tutaj na prostotę. Kanadyjski oddział BMW wybrał kolory znane z pierwszej generacji, w tym odcień Oxford Green i Le Mans Blue. Połączono to z felgami 21-calowymi felgami Orbit, których wzór przywodzi nieco na myśl ten z lat dziewięćdziesiątych.

Najlepsze jest to, że BMW zdecydowało się na standardową wersję tego samochodu (xLine), pozbawioną pakietu M. To rzadki widok, zwłaszcza w Europie. A trzeba przyznać, że taki samochód wygląda naprawdę dobrze i wpada w oko. Tak naprawdę niczego mu nie brakuje - srebrne wstawki wyglądają tutaj zaskakująco dobrze. Minusem limitowanej edycji jest jedynie brak klasycznego chromowanego grilla, który lepiej nawiązywałby do pierwowzoru.

BMW X5 E53

Pod maską każdego egzemplarza znajduje się silnik 40i. To 3-litrowa rzędowa szóstka, która współpracuje oczywiście z 8-biegowym automatem i z napędem na cztery koła.

BMW X5 powstaje w amerykańskiej fabryce marki

Fabryka BMW w Spartanburgu, w Karolinie Południowej, rozpoczęła działalność w 1994 roku, stając się kluczowym centrum produkcji tej marki poza Europą.

Zakład powstał, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody BMW na rynku amerykańskim. Spartanburg początkowo produkował modele z serii 3, ale szybko stał się globalnym centrum produkcji SUV-ów, takich jak X3, X5 i X6. Zakład stale się rozwijał, a w 2014 roku osiągnął produkcję 300 tysięcy aut rocznie. Obecnie fabryka w Spartanburgu jest największym zakładem BMW na świecie, z kluczową rolą w globalnej logistyce marki.