Wymiana świec i cewek w Bugatti Veyron kosztuje blisko 84 000 złotych. Ta cena nie jest z kosmosu
Nie bez powodu tanie Bugatti Veyron to problematyczne Bugatti Veyron. Koszty serwisowania tego samochodu są abstrakcyjne, nawet w przypadku podstawowych rzeczy. I nie są to ceny z kosmosu - tutaj faktycznie trzeba włożyć ogrom pracy w wykonanie prostych czynności.
Podejrzewam, że znalazłoby się kilku sprawnych zuchów, gotowych do naprawiania tego samochodu we własnym garażu. Jeśli bylibyście skorzy do takiej zabawy, to niestety muszę Was zmartwić - jest to praktycznie niemożliwe. Bugatti Veyron to niezwykle wymagający samochód, a wykonanie prostych czynności serwisowych wymaga doświadczenia i specjalnych narzędzi.
Idealnym przykładem jest wymiana cewek i świec. W przypadku Bugatti Veyron taka operacja kosztuje 84 000 złotych i trwa kilka dni
Jeśli zastanawiacie się jak to jest możliwe, to pozwólcie, że przestawię Wam proces, przez który trzeba tutaj przejść.
Po pierwsze - dostęp do silnika jest mocno ograniczony. Aby dostać się do wielu elementów, należy całkowicie zdemontować tylne ćwiartki auta. Co ciekawe zderzak zostaje na swoim miejscu, ale bez demontażu bocznych części nigdzie nie ruszycie.
Później zaczyna się dużo bardziej skomplikowana część zabawy. Przede wszystkim mechanik potrzebuje specjalnej "leżanki", czyli stelażu, który pozwoli mu wisieć nad silnikiem. W razie potrzeby można tam sobie uciąć małą drzemkę.
Kolejne kroki zakładają wyjęcie rur łączących turbosprężarki, poprzeczki wzmacniającej konstrukcję i szeregu innych elementów, których lepiej nie zgubić.
Po takim procesie Veyron ujawni swoje wnętrzności. Te części nie należą do tanich
Co ciekawe świece zapłonowe są absolutnie zwyczajne i mogą być stosowane zamiennie z innymi autami grupy Volkswagena. Jeśli jednak zamówicie oryginalne elementy z katalogu Bugatti, to dostaniecie je w pięknym opakowaniu, w cenie o 1000% wyższej.
W przypadku cewek zamienników już nie znajdziecie. Cena tej części też jest bardzo wysoka. Gdy przychodzi więc do wymiany kilku, koszty rosną w ekspresowym tempie.
Po wszystkim trzeba to jeszcze poskładać i przetestować. Bugatti Veyron wymaga dużo czasu
Dokładnie to od 40 do 50 godzin w przypadku niektórych serwisów. Autoryzowane stacje obsługi Bugatti decydują się na jeszcze droższy, ale za to wygodniejszy ruch, gdyż po prostu demontują silnik z samochodu i przy okazji sprawdzają też inne podzespoły.
Jeśli wiec do tego wszystkiego doliczycie cenę opon (i felg, gdyż powinno się je wymieniać w komplecie), standardowy serwis, ubezpieczenie i paliwo, to Veyron nawet dla bogatych osób staje się studnią bez dna.