Chińskie tango trwa. BYD Tang to największy elektryk marki w Europie. Co oferuje?
Największy model chińskiej marki debiutuje w Europie w odświeżonym wydaniu. BYD Tang ma duży akumulator, dobre wyposażenie i rozsądną cenę. Czy ma szansę na sukces?
Siedem miejsc na pokładzie, przyjemna dla oka stylistyka i wydajny napęd. Czy to może być gwarancja sukcesu w Europie? BYD Tang 2024 to odświeżone wydanie flagowego SUV-a tej marki. Chińczycy liczą na duży sukces w Europie, a Tang ma im w tym pomóc. Tylko czy da sobie radę z konkurencją ze Starego Kontynentu?
BYD Tang 2024. Co to za model i z jakimi samochodami konkuruje?
Największy SUV tej chińskiej marki nie jest nowością. Na wybranych rynkach w Europie zadebiutował już w 2022 roku. Teraz zaprezentowano jego odświeżone wydanie. Stylistyka w zasadzie się nie zmieniła - designerzy poprawili jedynie wybrane elementy. To akurat dobry ruch, gdyż wizualnie niczego tutaj nie brakuje.
Zderzaki są teraz bardziej aerodynamiczne, a 21-calowe felgi zyskały nowy wzór. Usunięto też wlot powietrza z przodu i zmodyfikowano światła.
BYD Tang mierzy 4,97 metra długości. Tym samym jest to rywal takich samochodów jak Volvo EX90, Audi Q8 E-Tron, czy BMW iX. Można go też zestawić z Mercedesem EQE/EQS SUV i z Teslą Model X.
Tang występuje w wersji 5 i 7-osobowej. W każdej oferuje duży bagażnik, mający od 940 do 1655 litrów pojemności. Na tylnej kanapie wygospodarowano zaś ogromną ilość miejsca dla pasażerów.
Odświeżona wersja ma nowe wnętrze. Centrum dowodzenia stanowi teraz nowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 15,6 cala. Podobnie jak w innych modelach marki jest on obrotowy i można z niego korzystać w pozycji pionowej lub poziomej.
Fotele zyskały pikowaną skórę, a nagłośnienie przygotowała firma Dynaudio. Tang ma także bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - debiutuje tutaj system automatyzacji jazdy, wydajniejszy tempomat adaptacyjny i układ czytania znaków drogowych z ostrzeżeniem o przekroczeniu prędkości.
BYD Tang 2024 - pojemność akumulatora, moc, osiągi, zasięg
Sercem tego modelu jest akumulator BYD Blade o pojemności 108,8 kWh, wykonany w technologii LFP. Zwiększono w nim gęstość energetyczną, co ma przekładać się na lepszy zasięg. Moc to z kolei 517 KM. Oczywiście trafia na wszystkie cztery koła, co jest gwarancją lepszej trakcji i dobrego prowadzenia. BYD Tang ma przejeżdżać na jednym ładowaniu do 530 kilometrów (według normy WLTP).
Maksymalna moc ładowania prądem stałym to 170 kW, zaś przemiennym 11 kW. Tang oferuje też funkcję V2L, dzięki której można zasilać inne urządzenia z akumulatora samochodu.
Cena ma być tutaj mocnym argumentem
Choć wymiarami Tangowi jest bliżej do SUV-ów premium, to cenowo ma ulokować się w okolicach Skody Enyaq, czy Volkswagena ID.4. Dzięki temu może stać się potencjalną alternatywą dla tych modeli.