BYD Yuan UP kosztuje mało juanów i oferuje absolutne minimum. Ale jak na minimum nie wygląda źle
Jeśli takie modele trafią do Europy z rozsądną metką z ceną, to ich sukces na wielu rynkach jest nieunikniony. BYD Yuan UP to bazowy elektryk tej marki. Oferuje mało, ale mało kosztuje - a to jest duży plus. A do tego nie wygląda źle.
Ten koncern dosłownie zaleje drogi, jeśli popyt na samochody elektryczne faktycznie się utrzyma. Dlaczego? Bo są nieco tańsze i solidne. Pierwsze wielkie statki płyną już do Europy z ogromną liczbą egzemplarzy. BYD Yuan UP jeszcze się na nich nie znajduje, ale kto wie - być może w przyszłości dołączy do europejskiej gamy tej marki.
A zalet potencjalnie może mieć dużo. To mały crossover, mierzący 4,3 metra długości. Konstrukcyjnie jest mocno spokrewniony z modelem Atto 3, aczkolwiek ma zupełnie inaczej stylizowane nadwozie. Do tego pod nim kryje się absolutnie "bazowy" napęd.
Najprostszy BYD Yuan UP ma akumulator o pojemności 32 kWh i silnik generujący 94 KM
Nie czyni to z niego demona, ani też nie pozwala na osiąganie dużego zasięgu na jednym ładowaniu. Mówimy o wartościach, które plasują się poniżej bazowego Leafa.
Pamiętajcie jednak, że technologicznie jest to dużo bardziej nowoczesna konstrukcja. A tym samym powinna być też oszczędniejsza. Do tego w Chinach taki samochód kosztuje 100 000 juanów, czyli w przeliczeniu na złotówki 56 000 złotych. Nawet jeśli miałby kosztować w naszym kraju 70-75 tysięcy, to byłby wciąż najtańszym i względnie pojemnym elektrykiem. Jako propozycja do użytku stricte miejskiego wygląda to naprawdę nieźle.
Opcjonalnie dostępna jest też wersja z akumulatorem oferującym 45,1 kWh do wykorzystania. W mocniejszym wydaniu dostajemy też nieco więcej mocy - 177 KM. Chińczycy oficjalnie twierdzą, że zasięg bazowej wersji to 301 km, a pojemniejszej 401 km. W praktyce ich norma jest daleka od rzeczywistości. Jeśli jednak ten bazowy wariant oferowałby realnie 200-220 km zasięgu w mieście, to byłby i tak naprawdę ciekawą opcją.
Póki co BYD skupia się na innych modelach w Europie
Poza Atto 3 i Dolphinem, najważniejsza dla tej marki jest gama Seal. Tutaj dostajemy niemal wszystko - od sedana, aż po nowoczesne SUV-y. Warto też dodać, że BYD teoretycznie ma wejść do Polski w najbliższych miesiącach, a w planach marki jest budowa fabryki na Węgrzech. Jako lokalizację wybrano wstępnie miasto Segedyn (Szeged).