Chery ma Omodę i Jaecoo w Polsce. Teraz wchodzi do Polski z najważniejszą marką

Zachęceni sukcesem marek Omoda i Jaecoo, Chińczycy stawiają kolejny krok w Europie. Marka Chery oficjalnie wchodzi na Stary Kontynent i w pierwszej kolejności zadebiutuje właśnie w Polsce. Jakie modele trafią na rynek i czego się po nich spodziewać? Sprawdzamy to.

  • Grupa Chery to właściciel takich marek jak właśnie Omoda i Jaecoo
  • Teraz do Europy wchodzi oficjalnie marka Chery, czyli ich najpopularniejsza gama modelowa
  • Co ciekawe te auta najpierw pojawią się w Polsce
  • We Włoszech produkty Chery dostępne są pod marką DR Automobiles

Chińska ekspansja trwa w najlepsze. Z Państwa Środka przybywają do nas kolejne marki, które walczą o swoje miejsce na rynku. MG rozpycha się w naprawdę efektowny sposób - ich model HS znalazł blisko 6 tysięcy chętnych w Polsce. Omoda i Jaecoo też rosną w siłę. Teraz ta lista będzie uzupełniona przez kolejnego gracza. W naszym kraju zadebiutuje Chery - czyli marka-matka Omody i Jaecoo.

Co ciekawe jesteśmy pierwszym krajem w Europie, gdzie pojawią się te auta. Chińczycy od razu wprowadzą trzy modele z różnych segmentów. Zobaczcie czego możemy się spodziewać.

Chery w Polsce w 2025 roku, do akcji wkracza Tiggo 4, Tiggo 7, Tiggo 8 i Tiggo 9

Najmniejszym modelem w ofercie jest Tiggo 4, które mierzy nieco ponad 4,3 metra długości. Tym samym jest przedstawicielem crossoverów z pogranicza segmentu B i C. Na rynku jest kilka wersji tego auta, aczkolwiek do Polski trafi najprawdopodobniej najnowsza, nosząca gdzieniegdzie dopisek Pro.

Pod maską tego auta znajdziemy doładowany silnik 1.5, także w wersji z miękką hybrydą. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DCT. Wersja z manualną przekładnią raczej nie pojawi się w Polsce.

Chery Tiggo 4 2025

Ważnym graczem będzie Chery Tiggo 7 - kompaktowy SUV, który weźmie na celownik MG HS

Ma 4,5 metra długości, przyjemną dla oka stylistykę i pudełkowate nadwozie. Pod maską tego modelu znajdziemy silniki 1.5 i 1.6 Turbo (klasyczne), miękką hybrydę z jednostką 1.5 i wersję PHEV, także z silnikiem 1.5 Turbo. W standardzie mamy dostać kompletne wyposażenie, a cena pozostanie dość niska.

Chery Tiggo 7 2025

Kolejnym modelem na liście jest Tiggo 8, które występuje w kilku wersjach wizualnych

Tak, to nie jest pomyłka. Chery na różne rynki robi odmienne warianty Tiggo 8, różniące się stylistyką nadwozia i wnętrza. Tiggo 8 ma 4,7 metra długości i 2710 mm rozstawu osi. Jest to więc duży SUV, który z jednej strony bierze na celownik Toyotę RAV4, ale z drugiej zbliża się do większej Skody Kodiaq.

Pod maską tego samochodu zobaczymy najprawdopodobniej silnik 1.5 Turbo, dostępny w klasycznym wydaniu, z miękką hybrydą i w wersji plug-in hybrid. Ten ostatni może generować około 340 KM.

Chery Tiggo 8 2025 polska

Ofertę Chery w Polsce zamknie duży SUV Tiggo 9

To samochód, który stoi na tej samej półce, co Hyundai Santa Fe, a wśród jego konkurentów będzie z jednej strony wspomniany Kodiaq i nowy Tayron, a z drugiej także... Mazda CX-80 (choć to trochę inna klasa auta). Tiggo 9 ma 4820 mm długości i 2820 mm rozstawu osi.

W tym modelu silniki będą zbliżone do tych z modelu 8. Kluczowym wariantem może stać się hybryda plug-in, oferująca według zapowiedzi marki nawet 1200 km zasięgu. W grę wchodzi także nowa 2.0 Turbo.

Według naszych informacji auta mają już europejską homologację, a na początku roku poznamy wstępne informacje dotyczące specyfikacji i cen. Szlak przetrze Tiggo 7, a w ślad za nim pójdą inne modele marki.