Citroen, Peugeot, Toyota i... Opel. Na rynku debiutuje nowe Vivaro
Nowy właściciel, nowa rodzina - po latach współpracy Opel rozstał się z Renault. Nowe Vivaro to bliźniak takich modeli jak Citroen Jumpy czy Peugeot Expert.
Niemcy przejmują pałeczkę w kwestii samochodów użytkowych. To właśnie Opel ma zajmować się projektowaniem nadchodzących pojazdów dostawczych dla całej grupy PSA. Póki co jednak marka ta musi zadowolić się autem, które dostała od Peugeota i Citroena. Opel Vivaro to użytkowa wersja zaprezentowanej wcześniej Zafiry Life. Konstrukcyjnie jest to bliźniak Citroena SpaceTourera/Jumpy, Peugeota Travellera/Experta i Toyoty ProAce.
2020 Opel Vivaro - dane techniczne
Nowy Opel Vivaro będzie oferowany w trzech wersjach - 4,6 metra długości, 4,95 metra długości i 5,3 metra długości. Różnorodność wyboru pozwoli na lepsze dopasowanie samochodu do potrzeb firmy. Auto będzie oferowane także z kilkoma wersjami kabiny - od klasycznej trzyosobowej, przez 6-osobową aż po praktyczne kombi czy platformę do zabudowy. W topowych wariantach kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi 6,6 metra kwadratowego, zaś ładowność wzrosła do 1400 kg (względem 1200 w poprzedniku). System FlexCargo pozwoli z kolei na przewóz długich przedmiotów - składając i podnosząc kanapę pasażerską z przodu można uzyskać dodatkowe metry na załadunek. Dużą zaletą będzie też uciąg, który wyniesie nawet 2500 kilogramów. Opel Vivaro oferowany będzie z napędem IntelliGrip, czyli elektronicznym wspomaganiem dopasowującym pracę ESP do warunków na drodze. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano opcjonalny napęd na cztery koła, który dostarcza znana francuska firma Dangel. Opel podkreśla, że dużą zaletą auta jest wysokość wynosząca 1,9 m, co ułatwia manewrowanie np. w garażach lub w miejscach o ograniczonej wysokości.
2020 Opel Vivaro - bogate wyposażenie i nowe silniki
Nowy użytkowy samochód Opla będzie wyróżniał się także bogatym wyposażeniem. Znajdziemy tutaj takie elementy jak komplet systemów bezpieczeństwa, kamerę czytającą znaki drogowe, klimatyzację automatyczną oraz wiele innych. Najważniejsze są jednak te dodatki, które wpływają na komfort użytkowania w pracy. Są to np. drzwi boczne otwierane przez czujnik zbliżeniowy czy kamery 180 stopni. Fotele będą oferowały także opcję elektrycznego sterowania ustawień oparcia.
W zależności od konfiguracji Opel Vivaro będzie oferowany ze skrzynią manualną bądź 8-stopniowym automatem. Niemcy chwalą się wydłużonymi interwałami przeglądowymi - w niektórych wariantach auto może pokonać nawet 50 000 km pomiędzy przeglądami (i wymianami oleju).