Coldplay zagra trasę koncertową dzięki bateriom z BMW i3
Zespół Coldplay rusza w kolejną trasę koncertową. Muzycy promować będą nową płytę, a koncerty zasilane będą z poddanych recyklingowi baterii od BMW i3.
Co zrobić z zużytymi bateriami z samochodów elektrycznych? Zespół Coldplay wszedł we współpracę z BMW i razem promować będą "czystą energię" i ekologiczną postawę. Na początek muzycy nagrali piosenkę Higher Power, którą wykorzystano w reklamie elektrycznych BMW i4 oraz iX. Z kolei trasa promująca krążek "Music Of The Spheres" zasilana będzie właśnie przez stare baterie bawarskiego producenta.
Coldplay potrzebuje 40 baterii z BMW i3
"Jesteśmy dumni z tego że wraz z BMW możemy stworzyć pierwszy na świecie zestaw sceniczny zasilany przez recyklingowane baterie. Dzięki temu niemal cała moc potrzebna w naszych koncertach będzie pochodzić z czystej, odnawialnej energii", mówi Chris Martin, wokalista Coldplay.
40 baterii z BMW i3 ma zastąpić dotychczasowe benzynowe i dieslowskie generatory, których używał zespół. Ciekawy jest sposób, w jaki będą one ładowane. Nie ma tu jednej metody. Prąd pochodzić będzie z paneli słonecznch, generatorów napędzanych olejem roślinnym, "kinetycznej podłogi stadionu" oraz... rowerów. Tak, obsługa koncertowa będzie pedałować na stacjonarnych rowerkach, aby zapewnić gwiazdom prąd.
Problem zużytych baterii do samochodów elektrycznych jest jednym z głównych argumentów, podnoszonych przez przeciwników elektryfikacji. I słusznie, bo sama produkcja akumulatorów jest droga i ma bardzo duży ślad węglowy. Ich utylizacja również nie należy do łatwych, więc możliwość ponownego wykorzystania może okazać się kluczowa. Nissan zaprezentował już w ostatnich latach patent na zasilanie miejskich latarni przez poddane recyklingowi baterie od Leafa. BMW poszło (na razie promocyjnie) w zasilanie urządzeń scenicznych, instrumentów i oświetlenia dla jednego z największych koncertowych zespołów świata.
Nowa płyta Coldplay, "Music of the Spheres", jest dziewiątym studyjnym albumem brytyjskiej grupy. Ukazał się na półkach w ostatni piątek (15 października). Trasa koncertowa promująca płytę zacznie się w marcu przyszłego roku na Costa Rice i obejmie 30 koncertów na trzech kontynentach. Zakończy się na festiwalu Rock in Rio, 10 września. Chętni będą mogli zobaczyć, jak działa zasilany bateriami Coldplay również w naszym kraju. Zespół zagra 8 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie.