Dacia Duster dostaje nowe silniki dCi
Po zniknięciu z oferty 1.2 TCe (zostanie zastąpione przez 1.3 TCe jesienią), w Dusterze ciąg dalszy rewolucji silnikowej. Tym razem wymianie ulegną diesle. pojawi się nowa seria Blue dCi.
Choć silniki w nazwie mają Blue, to oprócz oszczędności, mają trochę więcej mocy. Zamiast 1.5 dci o mocy 90 KM i momencie obrotowym 210 Nm, otrzymamy wersję mocniejszą o 5 KM i 30 Nm. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h ma poprawić się o ponad sekundę - najsłabszy diesel ma osiągać "setkę" w 12,6 sekundy (zamiast 13,8). Wzrośnie również prędkość maksymalna - do 167 km/h. Spalanie pozostanie, wg danych technicznych, bez zmian (średnio 4,4 l/100 km w obu jednostkach), ale silnik wyposażony został w katalizator SCR, a więc do Dusterów będzie trzeba dolewać teraz AdBlue. To ma wpłynąć oczywiście na emisję tlenków azotu.
Takie same zmiany dotknęły mocniejszą jednostkę. Tutaj wzrost parametrów zaobserowujemy tylko, jeśli chodzi o moc - zamiast 109 KM, otrzymamy motor 115-knny, przy zachowaniu momentu obrotowego 260 Nm. Producent podaje zmianę osiągów dla wersji przednionapędowej, z manualną przekładnią - zamiast 11,8 s do 100 km/h, Duster będzie potrzebował teraz 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna również lekko się zwiększy - o 8 km/h (do 179 km/h).
Wg zapewnień producenta, silniki powinny zadebiutować w całej Europie w ciągu kilku tygodni. Czekamy na więcej danych oraz ewentualne uaktualnienie cenników.