Dacia Duster ma być tania, nawet po elektryfikacji. Tak jak i reszta gamy
Mamy dla Was dobre wieści. Dacia Duster pozostanie tania, nawet po zelektryfikowaniu całej gamy, Oczywiście mowa tutaj o hybrydach, także plug-in.
Dacia ma jedno twarde postanowienie. Ta pochodząca z Rumunii marka chce oferować auta spalinowe tak długo, jak to będzie możliwe. Oczywiście nie oznacza to braku jakiejkolwiek elektryfikacji. Ta przyjdzie szybciej, niż myślimy, gdyż już za rok. Wtedy to model Jogger jako pierwszy dostanie plakietkę "hybrid" na nadwoziu. Dacia Duster również zyska wariant na prąd, aczkolwiek tutaj poczekamy jeszcze dłużej.
Dopiero kolejna Dacia Duster stanie się hybrydą
Francuzi mają ambitne plany wobec Dacii. Duster pozostaje flagowym produktem tego producenta, ale także musi dostosowywać się do zmian na rynku. Kluczowe będzie więc tutaj przejście na nową platformę. Jak donoszą źródła zbliżone do marki, trzecie wcielenie Dustera będzie zbudowane na platformie CMF-B. Będzie to więc rozbudowana konstrukcja z aktualnego Sandero.
Taki ruch pozwoli na zastosowanie tutaj napędu plug-in hybrid. Najpewniej będzie to rozwiązanie z aktualnego Captura lub Megane, czyli kombinacja silnika 1.6 i jednostki elektrycznej, zapewniających łącznie 160 KM. Zasięg na prądzie wynoszący około 50 km pozwoli z kolei na wygodną i ekologiczną eksploatację w mieście.
Celem Dacii jest zachowanie nie tylko niskiej ceny, ale i dobrych właściwości terenowych. Wbrew pozorom Duster to wyjątkowo kompetentny pojazd, który nie boi się nawet trudniejszego terenu. Sprawdzony napęd na cztery koła powinien więc mieć pewne miejsce w kolejnym wcieleniu tego samochodu.
Dacia Jogger otwiera hybrydową historię marki
Już w przyszłym roku ofertę nowej Dacii Jogger uzupełni nowa jednostka napędowa. To hybryda 1.6, czyli ta sama, co w wersji PHEV w Renault, aczkolwiek pozbawiona dużej baterii i możliwości ładowania z gniazdka. 140-145 KM przełoży się na solidne osiągi, przy zachowaniu bardzo niskiego zużycia paliwa.
Lada chwila poznamy też większego brata Dustera. Model Bigster, zapowiedziany w tym roku konceptem, wykorzysta jeszcze bardziej "rozciągniętą" platformę CMF-B. Oznacza to, że większość jednostek napędowych będzie tutaj taka sama, jak w mniejszym Dusterze. Zaletą Bigstera ma być przede wszystkim przestrzeń. Nie zabraknie tutaj jednak także dobrych właściwości terenowych.