Dacia Logan nigdzie się nie wybiera. Tani sedan dostanie szereg poprawek
Może i nie kupicie jej w Polsce, ale Dacia Logan nigdzie się nie wybiera. Rumuński sedan niebawem będzie dużo lepszy.
Wbrew pozorom Dacia Logan wciąż jest na rynku. Co prawda w wielu krajach ten sedan zniknął z oferty, aczkolwiek nie był to przypadek. Marka z Rumunii zdecydowała się na odważny krok i trzecia generacja modelu trafiła głównie do krajów Europy Wschodniej.
Decyzja o ograniczeniu dostępności miała być tymczasowa, aczkolwiek wszystko wskazuje na to, że na dobre pożegnaliśmy ten model. Mimo to Dacia Logan nie zniknęła całkowicie z oferty. Wręcz przeciwnie, w niektórych krajach wciąż sprzedaje się zaskakująco dobrze.
Dacia Logan nie powiedziała ostatniego słowa. Czas na poprawki
Nowy Logan, choć wciąż korzystający z tej samej platformy, doczeka się solidnego odświeżenia. Wraz z modelami Sandero i Jogger przejdzie lifting, który obejmie wygląd zewnętrzny, wnętrze i technologię pokładową. Dacia traktuje te modernizacje priorytetowo, gdyż wszystkie trzy auta należą do kluczowych pozycji w jej gamie.
Zdjęcia szpiegowskie, które zrobili nasi koledzy z motor.es potwierdzają, że Logan zyska nowy pas przedni. Kamuflaż skrywa zmodernizowany zderzak, grill i reflektory. Tylne światła zachowają dotychczasowy kształt, ale zyskają nową sygnaturę świetlną. Zmiany wizualne mają sprawić, że Logan będzie bardziej nowoczesny i spójny stylistycznie z pozostałymi modelami marki.
Multimedialny skok w dal
Największy postęp zajdzie jednak w środku. Zdjęcia wnętrza zdradzają obecność nowego systemu multimedialnego. Ekran dotykowy, podobny do tego w Sandero i Joggerze, znajdzie się teraz także w Loganie. Dacia stawia na nowe oprogramowanie bazujące na systemie Android. Dzięki temu Logan ma stać się bardziej nowoczesny, choć wciąż pozostanie budżetowym sedanem.
Producent wykorzystuje aktualizację do tego, by zbliżyć Logana do pozostałych modeli z gamy, nie tylko stylistycznie, ale i funkcjonalnie.
Co z napędem? Tu mogą pojawić się nowości
Obecnie Logan oferowany jest z silnikiem 1.0 TCe o mocy 90 KM oraz w wersji z instalacją LPG w wydaniu 1.0 ECO-G o mocy 100 KM. Oba warianty współpracują z manualną skrzynią biegów lub automatem CVT. Nie wiadomo, czy wraz z liftingiem pojawi się nowa gama napędowa. Możliwe, że Dacia zdecyduje się na wprowadzenie miękkiej hybrydy - takiej samej, jaka trafi do Sandero. Technicznie to możliwe, ponieważ oba modele dzielą platformę i wiele podzespołów.
Z drugiej strony Logan trafia głównie na rynki, gdzie auta hybrydowe nie cieszą się jeszcze dużym zainteresowaniem. Dlatego Dacia może pozostać przy obecnych układach napędowych, by nie podnosić ceny pojazdu.
Premiera jeszcze w 2025 roku
Nowa Dacia Logan zostanie zaprezentowana w drugiej połowie 2025 roku. Najprawdopodobniej zadebiutuje razem z odświeżonym Sandero, co oznacza możliwą premierę między wrześniem a październikiem.