Do 530 KM w opakowaniu SUV-a. Oficjalnie debiutuje BMW X6

Jednego nie można mu odmówić - wygląda efektownie. Poznajcie trzecią generację BMW X6, która oficjalnie wjeżdża na rynek.

To już 11 lat - BMW X6 po raz pierwszy ujrzało światło dzienne w 2008 roku podczas targów w USA. Model ten ekspresowo stał się sukcesem rynkowym, przyciągając nowych klientów i tworząc niszę, która zainteresowała także innych producentów. Teraz czas na trzecią generację tego modelu - jeszcze nowocześniejszą i bez dwóch zdań odważną wizualnie.

BMW na nowo stara się zdefiniować linię swoich sportowych modeli X. Wzorem mniejszego X4, X6 zyskało charakterystyczny tył, który inspirowany jest m.in. BMW Serii 8. Dorzucono tutaj także więcej mocnych przetłoczeń i załamań. Z przodu wielkie nerki również stały się bardziej kanciaste i całkiem nieźle komponują się z całym samochodem. BMW X6 w Europie standardowo oferowane będzie z 19-calowymi felgami (w USA 20 cali), zaś opcją będą jeszcze większe rozmiary - 21 i 22 cale.

Wnętrze? Doskonale znacie je z X5. BMW tutaj nie kombinowało i nie poprawiało czegoś, co jest dobre. Możemy więc liczyć na świetne materiały wykończeniowe, ciekawe zestawia kolorystyczne tapicerek oraz bardzo bogate wyposażenie. BMW X6 oferowane będzie w wariancie 5-osobowym, zaś w opcji znajdą się ekrany zamocowane na oparciach tylnych foteli.

BMW X6 zdecydowanie urosło. Model ten mierzy teraz 4935 mm długości (o 26 mm więcej), 2004 mm szerokości (15 mm więcej) i 1696 mm wysokości. Rozstaw osi to 2975 mm, co zapewni przestronne i bardzo wygodne wnętrze. Bagażnik mieści od 530 do 1530 litrów, a oparcie kanapy składa się w proporcjach 40:20:40.

Co ciekawe BMW X6 będzie oferowane także w wariancie tylnonapędowym. Ofertę otwiera odmiana sDrive40i/xDrive40i (3.0 R6 340 KM, 447 Nm), zaś półkę wyżej stoi odmiana M50i, która korzysta z jednostki 4.4 V8 530 KM i 750 Nm. Pierwsza z tych jednostek oferuje sprint do setki w 5,2 sekundy, zaś w M50i tylko 4,1 sekundy. Diesle? xDrive30d (265 KM, 6,5 sekundy do setki) oraz M50d (400 KM, 5,2 sekundy do setki).

W BMW X6 można znaleźć takie dodatki jak zawieszenie pneumatyczne, pakiet Dynamic Handling czy nawet Offroad Package, poprawiający zdolności tego auta w terenie. W wersjach M Sport znajdziemy także sportowe dyferencjały, które mają zapewniać lepsze właściwości jezdne na asfalcie i więcej... sportowych wrażeń oczywiście.

Ceny BMW X6 poznamy w przeciągu najbliższych miesięcy, zaś auto trafi do salonów w listopadzie.