Wyciągnij lupę i patrz dokładnie. DS 3 delikatnie się zmieniło
Mały crossover francuskiej marki przeszedł pierwszy lifting. Nie nazwiemy go jednak dużym - aczkolwiek zmiany są bardzo dobre. Zobaczcie co oferuje DS 3 2023.
Po pierwsze - od teraz zapominacie o przydomku Crossback. DS 3 2023, wzorem większego DS 7, pozbywa się z nazwy tego określenia. I to jest w zasadzie ta jedyna rzecz, którą zauważycie w tym samochodzie. Reszta zmian może zostać śmiało uznana za bardzo delikatną.
Francuska marka postawiła jednak na kilka cennych modyfikacji. Największą z nich docenią w szczególności Ci, dla których wariant elektryczny jest najbardziej atrakcyjnym.
DS 3 2023. W stylu większych braci
Lekkie zmiany w stylistyce tego auta nie są wielkim zaskoczeniem. DS 3 2023 najbardziej zmieniło się z przodu, choć są to dyskretne modyfikacje.
Podpowiadam - nowością jest inny grill oraz zmodyfikowane światła LED do jazdy dziennej. Są to integralne części zderzaka, które laserowo pozbawiono lakieru, tak aby przebijało spod nich światło.
Poza tym możemy liczyć na nowe lakiery, inne wzory felg i kilka pakietów dekoracyjnych, także z ciemnymi obudowami lusterek.
W kabinie także nie ma rewolucji. Zmianą na korzyść użytkowników auta jest nowy system multimedialny. Marka obiecuje, że działa szybciej i jest znacznie prostszy w obsłudze. To oczywiście rozwiązanie znane już z DS 4 - a to oznacza, że nie zawiedzie.
DS 3 2023. Pod maską znajdziemy silniki benzynowe, wysokoprężne i nowy wariant elektryczny
Zacznijmy od tego ostatniego, gdyż on ucieszy fanów aut typu BEV. DS zaimplementował tutaj nowe rozwiązanie, które wywodzi się z pokazano kilka tygodni temu Peugeota e-308.
Pod nadwoziem kryje się większa bateria (54 kWh), zaś silnik elektryczny działający pod napięciem 400V generuje 156 KM, czyli o 20 KM więcej niż poprzednik.
Kluczową zmianą jest jednak wydajność tego zestawu. DS obiecuje zasięg na poziomie 400 kilometrów na jednym ładowaniu. To jednak będziemy mogli ocenić dopiero podczas testów tego samochodu.
Poza tym pod maską DS 3 znajdzie się jednostka 1.2 PureTech w wersji 100 i 130-konnej, oraz diesel 1.5 BlueHDI o mocy 100 KM. W zależności od konfiguracji dostaniemy tutaj skrzynię 6-biegową manualną, lub 8-biegowy automat.
W każdym aucie znajdziemy systemy Lane Keeping Assist, Traffic Sign Recognition i Active Safety Brake. Topowe wersje zyskają Visio Park 2 (z kamerą 360 stopni), rozszerzony system Traffic Sign Recognition i układ DS Drive Assist.
Na rynek trafi pięć wersji wyposażeniowych - Bastille (bazowa), Rivoli i Opera, także dwie linie sportowe - Performance Line i Performance Line+.