Elektromobilność w praktycznym wydaniu. Renault EZ-FLEX rusza na testy
Studyjny pojazd przekuty w wersję produkcyjną - Renault przygotowuje pilotażowy program, który ma sprawdzić małego praktycznego elektrycznego dostawczaka.
Renault EZ-FLEX to odpowiedź na potrzeby typowo miejskich dostaw. I pod słowem miasto nie kryje się tutaj poruszanie się po całej aglomeracji, a po ścisłym centrum, gdzie ulice są wąskie, istnieje wiele stref dla pieszych i gdzie duże dostawczaki mają problemy z manewrowaniem. Rozwiązaniem takich problemów ma być właśnie nowa propozycja Renault, czyli mały i bardzo praktyczny elektryczny samochód użytkowy.
Pierwsze auta trafią do wybranych odbiorców w Europie i będą użytkowane w trybie testowym. Oznacza to, żę przez dwa lata Renault będzie zbierało szczegółowe dane telemetryczne oraz informacje o ładowaniu/zużyciu energii. Dane te pozwolą na lepsze dopracowanie auta oraz odpowiedni rozwój technologii - tak aby odpowiadała faktycznemu użytkowaniu.
Renault EZ-FLEX jest bardzo kompaktowym pojazdem. Mierzy ono zaledwie 3,86 metra długości, 1,65 metra szerokości i 1,88 metra wysokości. Promień skrętu wynoszący zaledwie 4,5 metra ma umożliwić łatwe poruszanie się po wąskich ulicach. Zasięg tego auta to zaledwie 100 kilometrów, ale według Renault to i tak dużo więcej niż średni dystans pokonywany przez kurierów i dostawców poruszających się po ścisłym centrum miasta.
Wizualnie Renault EZ-FLEX wyróżnia się ciekawą i nieoczywistą stylistyką. Wszystko podyktowano tutaj praktyczności, aczkolwiek forma tego auta jest atrakcyjna i wyróżnia się z tłumu. Bardzo dobrze prezentuje się także wnętrze, zaprojektowane z myślą o ergonomii i użyteczności. Znajdziemy tutaj duży ekran systemu multimedialnego, ładowarkę indukcyjną do telefonu oraz składany fotel pasażera, który ma specjalny schowek w dolnej części, do którego można włożyć podręczne rzeczy. Składane siedzenie pozwala także na łatwe wsiadanie z obu stron do auta oraz przewożenie dodatkowych przedmiotów w kabinie.