Ferrari F8 Tributo to przepotężny następca 488 GTB [PREMIERA]

Z nagła i niespodziewanie (a może jednak) Ferrari pokazało kolejną generację swojej serii z V8 umieszczonym centralnie. Poznajcie F8 Tributo o mocy... 720 KM.

Dwumiejscowa Berlinetta z silnikiem napędzającym tylną oś to "podstawowy" supercar marki z Maranello. Jeśli chodzi o stylistykę, to z przodu i z profilu widać ewolucję linii znanych z poprzednika, uzupełnionych o detale kojarzące się z modelem 812 Superfast. Tył samochodu również ma elementy wzięte wprost z dużego GT, ale wciąż z charakterystycznym tyłem modelu z silnikiem przed tylną osią. Mamy zintegrowany (i ruchomy) spoiler oraz szklaną szybę przykrywającą silnik, z wylotami powietrza. Ten element bezpośrednio nawiązuje do kultowego F40.

F8 Tributo wyróżnia moc. Za plecami kierowcy spoczywa ta sama jednostka 3,9 V8 z podwójnym doładowaniem, która była w poprzedniku. Jednak moc, jak na samochód w "podstawowej" wersji jest niesamowita. Dysponuje on bowiem 720 KM, czyli tyle ile "pólwyczynowy" 488 Pista. Moc osiągana jest przy 8 000 obr/min., a już przy 3 250 obr/min mamy 770 Nm momentu obrotowego (+10 w stosunku do 488 GTB). To również tyle co w modelu Pista - tylko tam moment dostępny był nieco niżej. To sugeruje, że tak naprawdę F8 Tributo może być nieco "złagodzoną" wersją wyczynowego modelu. Przy czym "złagodzona" tylko w charakterze. 100 km/h osiąga w 2,9 sekundy, 200 na liczniku pojawia się po 7,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. F8 waży za to 1 330 kg (50 kg więcej niż Pista). W materiałach nie podano, jaka skrzynia przenosi moc na koła, ale zapewne jest to ten sam siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy "automat".

Według założeń konstruktorów, samochód ma być wyraźnie szybszy, ale jednocześnie dawać kierowcy dużo większą kontrolę oraz komfort niż poprzednik. Dba o to poprawiona o 10% aerodynamika nadwozia, nowa wersja systemu FDE+ oraz Side-Slip Angle Control w nowszej wersji, co ma dodatkowo pomagać lepiej kontrolować sytuację podczas jazdy. Zmniejszono przy tym średnicę kierownicy, co ma zapewnić lepsze czucie sytuacji.

Cała budowa F8 Tributo jest tak naprawdę adaptacją wyczynowych rozwiązań do samochodu drogowego (a także rozwojową wersją Pisty i 488 GTB). Przeprojektowany wygląd ma wpływać na aerodynamikę. Zmieniono układ wlotu S-Duct, którego pochodzenie wywodzi się z Formuły 1. Pojawiły się także nowe miejsca zamontowania chłodnic oraz "dynamiczne" wloty powietrza w okolicach spoilera, zamiast, jak do tej pory, przy błotnikach.

Wnętrze również uległo zmianom. Choć wciąż wygląda jak 488 po liftingu, Włosi twierdzą, że każdy element został przeprojektowany. Od kratek wentylacyjnych po tablicę zegarów i kierownicę