Ferrari SP48 Unica - Spójrzcie tylko na ten tył!

Ferrari SP48 Unica to kolejny projekt zrealizowany na indywidualne zamówienie klienta. Ta modyfikacja F8 Tributo ma genialny tył!

Kilka razy w roku jesteśmy rozpieszczani gustem najlepszych klientów marki z Maranello. O ile nie jestem fanem stylistyki najnowszych modeli, na klientów korzystających z usług "bespoke" zawsze można liczyć. Tak jest też z Ferrari SP48 Unica. Ktoś wyraźnie zainspirował się Bugatti Chironem, ale wyszło to wyśmienicie.

Ferrari SP48 Unica bazuje na F8 Tributo

Oczywiście, tutaj wszystko widać jak na dłoni, ze względu na charakterystyczną sylwetkę auta z centralnie umieszczonym silnikiem.

Zmian jest jednak mnóstwo. Od linii okien, symulujących pojedynczą szybę, aż po przedni zderzak oraz lampy, zupełnie inne niż standardowe. Zderzak ma kilka smaczków stylistycznych z modelu Roma, z "trójwymiarowymi" atrapami włącznie. I przyznam, że akurat to pasuje mi najmniej. Zmieniły się też wloty z boku.

Jednak Ferrari SP48 Unica najlepiej wygląda z góry oraz z tyłu. Auto straciło tylną szybę. Podwójna linia idzie od maski aż po tył, tworząc płetwę zakończoną jednolitym spoilerem, płynnie przechodzącym w tylne błotniki. Dodatkowo podkreślono to czarnymi wstawkami we wlotach oraz na dachu.

Ferrari SP48 Unica

Dodatkowo, zamiast tylnych podwójnych lamp mamy wąski pas świateł nadający autu zupełnie nowy i znacznie bardziej atrakcyjny wygląd. Klient zażyczył sobie także nowych felg. I proszę bardzo, są nowe, pięcioramienne obręcze o nietypowym wzorze.

Ferrari SP48 Unica wygląda jak jakiś prototyp i choć nie jestem fanem tego odcienia czerwieni/pomarańczy, auto wygląda fenomenalnie. Wewnątrz zmian raczej jest niewiele - poza brakiem tylnej szyby samochód dostał nową tapicerkę z alcantary i oznaczenie SP48 Unica przed pasażerem.

Za plecami... nie wiemy co, ale raczej jest to standardowa jednostka z F8 Tributo. To prawdopodobnie ostatnie V8 ze stajni Ferrari. 3,9 litra, dwie turbiny, 720 KM, 770 Nm i zdolność do przyspieszenia do 100 km/h w 2,9 sekundy powinny wystarczyć. Tak samo jak wynosząca 340 km/h prędkość maksymalna i możliwość osiągnięcia 200 km/h w niecałe 8 sekundy.

Ferrari SP48 Unica

Oczywiście cena tego projektu nie jest znana. Myślę, że możemy podwoić, albo potroić kwotę bazową za F8 Tributo - ta wynosi około 250 000 Euro.