Fiat Fiorino powraca w nowym wydaniu, dziwniejszym niż myślicie
Mały użytkowy Fiat Fiorino powróci w nowym wcieleniu. Ma ono być praktyczniejsze, ale też zaskoczy bardzo specyficznym wyglądem.
Fiat lubi produkować auta w nieskończoność. Aktualne Fiorino zaprezentowano w 2007 roku i delikatnie odświeżono w 2016. Od tamtej pory nic się w nim nie zmieniło, a mimo to znajduje nowych klientów. Mały dostawczak jest często bardzo przydatnym partnerem w biznesie. Niska cena i prosta konstrukcja to jeden z atutów tego samochodu. Jego czas dobiega jednak końca - na horyzoncie jest już nowy Fiat Fiorino, mocno różniący się od obecnego wcielenia.
Zaraz zaraz, czy ten Fiat Fiorino to auto z naroślą?
Można tak powiedzieć. O ile oferowana jeszcze generacja została dość spójnie zaprojektowana, o tyle nowy model to nic innego jak samochód z segmentu A, do którego przyklejono przestrzeń ładunkową. Nie jest to zły pomysł, aczkolwiek jego estetyka pozostawia nieco do życzenia.
A więc jakie auto jest dawcą? Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że to Panda. Nic bardziej mylnego. Nie pasował mi kształt świateł i grilla, więc zacząłem dokładniej oglądać detale zamaskowanego auta. Okazuje się, że dawcą frontu jest Fiat Uno. Tak, ten z Brazylii, nigdy nie oferowany w Europie. Czemu wybrano akurat taki model, kiedy na rynku jest kilka ciekawszych opcji, z ichniejszą Stradą na czele? Nie mam pojęcia, aczkolwiek jest to bardzo dziwny zwrot akcji.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć nowego Fiata Fiorino
Nowy Fiat Fiorino będzie większy
Widać to już na zdjęciach, które wyraźnie "eksponują" dłuższą część ładunkową. Dzięki temu zdecydowanie wzrośnie praktyczność i użyteczność Fiorino, przy zachowaniu jego miejskiej zwrotności i dzielności.
Według najróżniejszych estymacji pod maską znajdzie się wolnossąca benzyna, jednostka 1.3 z turbodoładowaniem i diesel - potencjalnie konstrukcja 1.6 MultiJet. Na tę chwilę trudno jest jednak cokolwiek przewidywać, gdyż obecność tego auta w Europie to spore zaskoczenie.
Od kiedy Fiat jest jedną z marek Stellantis, na ichniejszym podwórku dostawczaków zrobiło się ciasno. Czeka nas zapewne wiele rotacji. Na pewno nowe Ducato będzie znowu bliźniakiem Peugeota i Citroena, a teraz także Opla Movano (wszak to jedna rodzina). Doblo może z kolei stać się kuzynem Riftera/Partnera/Berlingo, a Talento kolejnym wcieleniem Peugeota Experta/Travellera i jego pokrewnych. Żadna z marek dawnego PSA nie ma jednak małego dostawczaka - i tutaj Fiat Fiorino staje się brakującym puzzlem.
Premiera tego auta ma mieć miejsce jeszcze w tym roku. To nie jedyna nowość Fiata. W Polsce pojawiają się już prototypy modelu Centoventi. Ostatnio jeden z nich widziany był w Łodzi w dość mocnym maskowaniu.