Ford dzieli się na pół. Poznajcie dwie nowe dywizje: Model E i Blue
Ford zaprezentował nową strategię działania. Amerykańska marka dzieli się na dwie części: Model E i Blue. Każda z nich odgrywa ogromną rolę, a dzięki wzajemnej synergii rozwój marki ma być jeszcze szybszy.
Poznajcie strategię Ford+, dzięki której amerykańska marka ma wrzucić kolejny bieg i nabrać jeszcze lepszego tempa rozwoju. Błękitny owal "dzieli się" na dwie dywizje. Pierwsza z nich zyskuje nazwę Model E, druga zaś Blue. Dzięki takim działaniom Ford ma być jeszcze bardziej konkurencyjny wobec nowych marek produkujących elektryki i jednocześnie nie odpuści rywalizacji na polu jednostek spalinowych.
Ford Model E - na celowniku elektryfikacja i nowe technologie
Dywizja o nazwie Model E skupi się na rozwoju elektryfikacji. Mowa tutaj o całym szeregu "naczyń połączonych" - platformach, bateriach, technologiach. Ford generalnie chce traktować ten dział jak rozwinięty i dynamiczny startup, który pozwoli na zachowanie konkurencyjności wobec nowych firm i rozwijających się dużych koncernów.
Model E stanie się również sekcją odpowiedzialną za oprogramowanie, "user experience" i całokształt rozwoju koncernu. Kluczową kwestią jest również odpowiednie podejście do klientów - na przykład poprzez tworzenie platform e-commerce i "odświeżenia" procesu zakupowego.
Ford zainwestuje aż 5 miliardów dolarów w elektryfikację, a celem błękitnego owalu jest zgarnięcie możliwie największej części rynku do 2030 roku.
Ford Blue skupi się zaś na autach spalinowych
I to w bardzo nietypowy sposób. Otóż nowy dział Ford Blue ma być sposobem na finansowanie działu Model E, tak aby na auta elektryczne przeznaczać możliwie największe kwoty. Blue skupi się na Mustangu, rodzinie F (F-150 oraz na większych pickupach), Mavericku, Rangerze i Bronco.
Jednocześnie Ford Blue będzie garściami czerpać z rozwiązań opracowywanych przez Model E. To właśnie ta synergia, o której wspomniałem na początku tekstu, ma być przepisem na sukces amerykańskiej marki.
Błękitny owal już w najbliższych latach zasypie nas nowościami. Jeszcze w tym roku poznamy elektrycznego crossovera zbudowanego na platformie MEB. W drodze są także elektryczne dostawczaki - do Transita dołączy nowy Transit Custom oraz Tourneo. Te modele mają powstawać między innymi w fabryce w Krajowej, która jest obecnie rozbudowywana. Nowy crossover wykorzystujący platformę MEB wyjedzie z zakładu w Kolonii.