Ford Tourneo Courier 2024. Praktyczność i e-mobilność w rozmiarze mini
To nie koniec nowości w ofercie błękitnego owalu. Ford Tourneo Courier 2023 i E-Tourneo Courier dołączają do gamy i rozwijają segment praktycznych kombivanów. Co oferuje ten model?
To jedna z ważniejszych premier w gamie tej marki. Amerykanie skupiają się na swoich autach użytkowych i przykładają ogromną wagę do rozwoju gamy takich samochodów. Ford Tourneo Courier 2023 i E-Tourneo Courier to najmniejsze w rodzinie kombivany i zarazem praktyczne osobowe wersje. Sprawdzamy co oferują.
Ford Tourneo Connect 2024. Zacznijmy od wersji spalinowej
Amerykańska marka najchętniej chwali się elektryczną wersją tego samochodu, aczkolwiek my zaczniemy do wariantu spalinowego. Dlaczego? Otóż powód jest prosty - na drogach zobaczymy go jeszcze w tym roku. Fabryka w Krajowej w Rumuniijest już gotowa do rozpoczęcia produkcji wersji z silnikiem benzynowym pod maską.
W ofercie znajdziemy tylko jedną jednostkę - 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. W zależności do wyboru będzie ona spięta z 6-biegową manualną skrzynią biegów, lub z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Taki duet to gwarancja komfortu jazdy i niskiego zużycia paliwa.
Spalinowa wersja dostępne będzie w trzech wersjach - Trend, Active i Titanium. Różni je nie tylko wyposażenie, ale także stylistyka nadwozia i wnętrza. W każdym z tych wariantów możemy jednak liczyć na dobre wyposażenie i praktyczność.
Dużą zaletą nowego Forda Tourneo Courier 2024 jest znacznie większa przestrzeń ładunkowa. Poszerzony i wydłużony bagażnik oferuje od 570 do 1200 litrów pojemności, zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej.
Zamówienia na wariant spalinowy można składać od połowy tego roku. W ofercie znajdziemy kilka ciekawych wariantów kolorystycznych. Lakiery Cactus Grey, Fantastic Red i Bursting Green ożywiają wygląd auta, a dach malowany w kontrastującym kolorze (w wersji Active) urozmaica sylwetkę tego modelu.
Ford E-Tourneo Courier 2024. Praktyczność i ekologia w jednym
Po raz pierwszy w ofercie tego auta pojawi się też wersja elektryczna. Taki wariant to odpowiedź na potrzeby rynku i zarazem spełnienie obietnicy marki, zakładającej pełną elektryfikację gamy modelowej do 2030 roku.
Ford E-Tourneo Courier korzysta ze 136-konnego silnika elektrycznego napędzającego przednią oś. Pojemność akumulatora nie jest wciąż znana, ale powinna mieścić się w przedziale od 50 do 60 kWh. Prędkość maksymalna jest tutaj ograniczona do 145 km/h.
Wariant elektryczny wyróżnia się garścią unikalnych detali wizualnych, zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Rozpoznamy go między innymi dzięki innemu grillowi i zmodyfikowanym światłom. W kabinie inaczej rozwiązano wybierak kierunku jazdy, a w topowej wersji znajdują się lepsze multimedia.
Warto dodać, że poza szybkim ładowaniem w Fordzie E-Tourneo Courier (AC, 11 kW, od 10 do 100% w 5,7 godziny i DC, 100 kW), dostajemy tutaj także kilka praktycznych dodatków. Pod maską kryje się 44-litrowy frunk na kable, a w kabinie wygospodarowano miejsce na wygodne i przydatne schowki.
Ford nie chwali się jeszcze zasięgiem tego auta. Te dane poznamy bliżej premiery w salonach, co nastąpi dopiero w przyszłym roku.