Fotele AGR w Oplach - co to i dlaczego są ważne?
Określenie "fotele AGR" często pada w naszych testach lub publikacjach o nowych Oplach. Dlaczego rozwiązanie to jest warte uwagi?
Fotele AGR zadebiutowały w 2003 roku - po raz pierwszy pojawiły się w topowych wariantach Opla Vectry oraz Signum. AGR to skrót od Aktion Gesunder Rücken, czyli "akcja na rzecz zdrowego kręgosłupa". Jest to ogranizacja, która zajmuje się promowaniem dbania o zdrowie pleców. Eksperci z tej organizacji oceniają fotele samochodowe, wystawiając im odpowiednie atesty. Tak też jest w przypadku siedzeń z Opla.
Ideą foteli AGR jest zapewnienie najlepszego podparcia kręgosłupa oraz umożliwienie szerokiej regulacji fotela. Aby otrzymać taki atest, fotel musi mieć m.in. 4-kierunkową regulację odcinka lędźwiowego, odpowiednie podparcie boczne, regulację wysokości, regulację podparcia ud, regulację pochylenia całego fotela oraz wiele innych. Konstrukcja oparcia musi być z kolei tak opracowana, aby szkielet był przyjazny dla kręgosłupa oraz odpowiednio zabezpieczał ciało podczas wypadku.
Jak podkreślają specjaliści Opla, fotele AGR to coś więcej niż tylko komfort. Przeciętny kierowca spędza w aucie 300 godzin rocznie. Zła pozycja za kierownicą nie tylko owocuje bólami kręgosłupa, ale także problemami, które mogą zakończyć się znacznie poważniejszymi konsekwencjami.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=kYP_DYw5BcA[/embedyt]