François Leboine przejmuje stery w dziale projektowania marek FIAT i Abarth. Co może zmienić?

François Leboine przenosi się z Renault do grupy Stellantis, gdzie przyjął posadę dyrektora działu projektowania marek FIAT i Abarth. Ten transfer jest bardzo ważny i może wpłynąć na wizerunek nowych modeli tych firm.

Stellantis może pochwalić się bardzo ciekawym transferem. Otóż z Renault do tego nowego koncernu przeszedł właśnie François Leboine, obejmując stanowisko dyrektora działu projektowania FIAT i Abarth. Nie da się ukryć, że osobę do tej roli wybrano odpowiednią. Leboine nie tylko ma za sobą lata doświadczenia, ale także jest osobą zakochaną w małych autach. Spod jego ręki wyszło wiele ciekawych i popularnych aut, codziennie widywanych na drogach.

François Leboine zaprojektował między innymi pokazany niedawno prototyp Renault 5

Ten studyjny samochód zostanie "przekuty" w produkcyjnego elektryka, mającego rywalizować z FIAT-em 500. Co ciekawe teraz Leboine będzie rozwijać wcześniejszego konkurenta, kierując poczynaniami designerów FIAT-a i Abartha.

François Leboine Morphoz Renault Morphoz - dzieło Leboine'a

Wśród znanych aut dzieła Leboine'a jest między innymi nowa Dacia Sandero, aktualne Renault Clio czy drugi Captur. Wcześniej odpowiadał on za design Espace'a oraz stworzył ciekawy wynalazek w postaci Renault Twizy. Te auta cieszą się sporą popularnością i widać w nich solidne podejście do łączenia prostych linii z ciekawymi i przyciągającymi uwagę detalami.

Jego zadaniem będzie transformacja wizerunku FIAT-a

Włosi mają spory problem ze swoją czołową marką. Produkowana od lat 500-ka wciąż cieszy, ale jest już nieco wypalona. Jednocześnie inne auta nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań. 500X ani nie rzuca na kolana wyglądem, ani też nie rozpieszcza dobrymi właściwościami jezdnymi. Tipo po liftingu wypiękniało, aczkolwiek wciąż czuć w nim klimat "budżetowej" maszyny.

Tymczasem FIAT musi pozostać przy budowie prostych samochodów. Wśród modeli, które są obecnie na tapecie, warto wymienić model Centoventi (rozwijany w wydaniu produkcyjnym) i małego SUV-a, pozycjonowanego w segmencie B. Poza tym to nie jest ostatnie słowo Włochów - w planach są kolejne małe samochody.

Lebone będzie odpowiadać przed Jeanem-Pierrem Ploué, szefem projektowania koncernu Stellantis. Jak podkreśla Ploué: "Cieszę się, że mogę powitać tak utalentowanego projektanta o ogromnych umiejętnościach zawodowych. Jego innowacyjne podejście do projektowania i wspaniała osobowość będą istotnymi atutami, które pozwolą mu pokierować przyszłymi zmianami w strukturach Fiata i Abartha".