Genesis GV80 Coupe 2025. Duch BMW X6 nigdy nie umrze
BMW X6 zmieniło świat motoryzacji. Niemcy stworzyli typ nadwozia, który żyje i ma się świetnie. Genesis GV80 Coupe wkracza na ścieżkę obraną przez wielu producentów, aby sprawdzić, czy klienci tej marki skuszą się na SUV-a z charakterystyczną tylną częścią nadwozia.
BMM X6 i X4, Mercedes GLC i GLE Coupe, a nawet Renault Arkana. Lista samochodów, które są SUV-ami z charakterystycznie opadającą linią nadwozia regularnie się wydłuża. Kolejne marki eksplorują potencjał takich samochodów, gdyż klienci wciąż chętnie je wybierają. Teraz do tej listy dołącza Genesis GV80 Coupe 2025. Koreańska marka chce nim dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, zwłaszcza w USA. Czy to się uda?
Genesis GV80 Coupe 2025. Sprawdzony przepis w stylu Genesisa
Stylistyka tej koreańskiej marki jest naprawdę imponująca. Wszystkie modele wyróżniają się szeregiem unikalnych detali, takich jak chociażby design przednich i tylnych świateł, a także linią boczną.
GV80 Coupe nie jest wyjątkiem. Znany i zapoczątkowany przez BMW X6 przepis na ściętą linię dachu w SUV-ie działa tutaj doskonale. Styliści marki zgrabnie wkomponowali w tylną część wąskie ledowe lampy w formie podwójnych pasów. Ciekawie narysowano także delikatny spojler, w który wpasowano trzecie światło stopu.
To koncept, ale bliski produkcyjnej wersji
Genesis GV80 Coupe 2025 trafi na rynek już w przyszłym roku i w zasadzie nie zmieni się względem pokazanego w Nowym Jorku samochodu. Nie oznacza to jednak, że jest to wersja produkcyjna.
Styliści pozwolili sobie na odrobinę szaleństwa i w prototypie skusili się na kilka odlotowych detali. Wśród nich jest między innymi klatka bezpieczeństwa, którą wpasowano za tylnymi fotelami. Te są efektownymi kubełkami, takimi samymi jak z przodu.
Aby nie było tutaj nudno, Genesis zdecydował się na obszycie wnętrza kraciastą tapicerką, a bonusem jest kask dla kierowcy, który pomalowano w kolor samochodu. Ostry pomarańczowy odcień o nazwie Maga naprawdę dobrze pasuje do tego auta - z powodzeniem mógłby trafić do produkcyjnej wersji.
Genesis GV80 Coupe 2025 skorzysta z całego portfolio jednostek napędowych ze standardowego SUV-a. Oznacza to silniki czterocylindrowe 2.5 T-GDI (250 i 300 KM), 3.5 T-GDI V6 (380 KM) i diesla 3.0 VGT (249 KM i 278 KM).
Oficjalna premiera wariantu gotowego do seryjnej produkcji, czyli wyposażonego chociażby w normalną tylną kanapę, powinna mieć miejsce pod koniec tego roku.