Glickenhaus idzie w błękit. Ich auto zyskało nowe malowanie na Monzę
Sześć godzin jazdy na Monzy w błękitnych barwach. Na potrzeby 6-godzinnego wyścigu na Monzy Glickenhaus 007 LMH zmienia barwy.
Czerwień i biel były symbolem tego auta. Glickenhaus 007 LMH pokazał, że mała manufaktura z USA jest w stanie rywalizować z tak doświadczonymi i potężnymi graczami z ogromnym zapleczem jak Toyota. A apetyt marki Jima Glickenhausa nie maleje - na celowniku wciąż są najwyższe stopnie podium.
Tym razem nie będziemy się jednak rozwodzić o planach tej drużyny. Glickenhaus zmienia barwy na swoim aucie numer 708. Dlaczego? Powód jest bardzo prosty.
Glickenhaus 007 LMH ma być samochodem innym niż wszystkie wyścigówki. A te...
Pokazane kilka dni temu Porsche 963 LMDh łączy w swoich barwach czerwień, biel i czerń. Toyota także stawia na takie kolory. Tym samym Glickenhaus postanowił spojrzeć na swoje logo i stawia na nowe barwy bojowe.
Odcień Sky Blue, będący sztandarowym kolorem marki Scuderia Cameron Glickenhaus, przyozdobił teraz samochód o numerze 708. Zachowano tutaj jednak charakterystyczne biało-czerwone pasy, które ciągną się przez całą długość auta. Na nadwoziu widnieją także logotypy sponsorów drużyny.
Za kierownicę tego auta wskoczy Olivier Pla, Romain Dumas i Pipo Derani. Trójka ta zmierzy się niebawem z 6-godzinnym wyścigiem na Monzy, będącym jedną z kluczowych prób w wyścigach długodystansowych.
Scuderia Cameron Glickenhaus idzie pod prąd
Amerykańska manufaktura podkreśla, że ich miejsce na podium w Le Mans to rzecz, której nie dokonał nikt od czasu pojedynku Forda i Ferrari. Aspiracje i apetyt rosną w miarę jedzenia, a Jim Glickenhaus chce, aby jego firma rozwijała skrzydła.
Z tego powodu chociażby trwają prace nie tylko nad nowymi autami, ale także nad technologiami, które w nich zagoszczą. Jedną z nich ma być wodór, który zapewni możliwość stworzenia szybkiego i "czystego" bolidu na każde warunki. To samo tyczy się samochodu startującego w rajdach baja, gdzie także pojawi się wersja zasilana wodorem.
Scuderia Cameron Glickenhaus produkuje także auta drogowe w limitowanej liczbie egzemplarzy. Do historii przeszedł już fenomenalny i bardzo ciekawy wizualnie model SCG 003. Teraz prace inżynierów skupiają się na SCG 004, czyli superaucie z centralną pozycją za kierownicą, SCG 008 czyli supersamochodowi w terenowym wydaniu, oraz na SCG Boot - terenówce w stylu Baja. SCG 007 najprawdopodobniej także zyska drogowe wydanie.