Hennessey Venom F5 ma 1841 KM i od 0 do 200 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy
Hennessey Venom F5 kosztuje ponad 2 miliony dolarów. Za tę cenę dostaje się maszynę, która przemieszcza wszystkie narządy wewnętrzne.
Od zera do 200 km/h w 4,7 sekund. A co dalej? 300, 400 km/h? Nic z tych rzeczy. Hennessey Venom F5 ma rozpędzać się do 500 km/h. Inżynierowie ponoć zrobili wszystko, aby to było możliwe. A więc co znajdziemy w tym aucie?
Hennessey Venom ma podwójnie doładowane V8
Jednostka 6.6 V8 (ważąca 289 kg) zyskała układ twin-turbo z dwoma zbudowanymi na potrzeby tego auta turbosprężarkami. Dzięki temu udało się tutaj uzyskać 1841 KM i aż 1617 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do setki nie było tutaj żadnym celem - Amerykanie skupili się na tym, co jest później.
Hennessey Venon F5 o dziwo wygląda naprawdę dobrze. To jeden z najciekawszych hipersamochodów pochodzących z małych manufaktur.
A chodzi tutaj o sterowność i rewelacyjne przyspieszenie niezależnie od aktualnej prędkości. Kluczem do sukcesu było utrzymanie bardzo niskiej masy, która wynosi 1360 kg. Stosunek mocy do masy jest więc porażający.
Wszystko to udało się uzyskać dzięki specjalnemu monokokowi z włókna węglowego. Waży on raptem 89 kg i jest całkowicie okrojony ze wszystkich "umilaczy". Z tego powodu chociażby wnętrze Hennesseya Venoma F5 jest ascetyczne. Poza nawiewami, paroma przyciskami i dwoma ekranami nie ma tutaj absolutnie niczego. Zrezygnowano nawet z zabudowy linii deski rozdzielczej, aby zredukować zbędne kilogramy.
Kierownica to nawiązanie do sterów z bolidu F1. Jej charakterystyczny kształt ma też przypominać wolant z samolotu. Otwarta "górna" część kierownicy to zabieg celowy, który pozwala na poprawę widoczności w czasie jazdy.
Hennessey Venom F5 to auto na drogi publiczne i na tor
Amerykanie naprawdę solidnie przyłożyli się do dopracowania właściwości jezdnych tego auta. Tryby Sport, Track, Drag, Wet i F5 dopasowują działanie poszczególnych systemów do aktualnych potrzeb. Pod nazwą F5 kryje się natomiast ustawienie, które uwalnia sto procent możliwości tego samochodu. Dodatkowo na liście opcji jest pakiet Track, który dodaje wielkie skrzydło z tyłu. Efektem jest większa siła docisku i lepsza przyczepność, ale też nieco gorsze osiągi.
Koła (19-calowe z przodu i 20-calowe z tyłu) obuto w opony 265/30 i 345/50 Michelin Pilot Cup Sport 2. Francuski koncern dopracował gumy pod kątem wytrzymałości przy wysokich prędkościach.
Hennessey Venom F5 kosztuje 2 100 000 dolarów
To w sumie dość "promocyjna" cena jak za auto, które osiąga 500 km/h. Na rynek trafią tylko 24 egzemplarze tego auta, a prezentowane to "numer 1" dla pierwszego klienta.