Honda HR-V jest wyjątkowo wysmakowana. Poznajcie nową generację tego modelu

Czas na duże zmiany. Nowa Honda HR-V pokazuje, że ta japońska marka obrała nowy kierunek rozwoju. Zapowiada się on bardzo ciekawie, a Toyota C-HR ma teraz mocnego konkurenta.

Dość niespodziewanie Honda HR-V ujrzała światło dzienne. Japońska marka w ekspresowym tempie opracowała nową generację tego modelu. To zupełnie inna koncepcja niż w poprzedniku. Teraz model ten jest dużo bardziej wyrafinowany i elegancki, a unikalne detale tworzą tutaj ciekawy klimat. Poza tym Honda stawia na napęd hybrydowy, który będzie kluczowy dla dalszego rozwoju całej marki.

Honda HR-V 2022 Honda HR-V 2021

Honda HR-V 2021 - czas odważnych zmian

Japońska marka mocno zmienia swój wizerunek. Po odważnym i kontrowersyjnym Civicu przyszedł czas minimalistycznego podejścia do aut. Idealnie pokazuje to nowy Jazz i model e. Honda HR-V idealnie wpisuje się w te założenia. Prosty design jest estetyczny i przyjemny dla oka. Zrezygnowano z wielu udziwnień, stawiając na sprawdzone linie, które powinny podobać się klientom na całym świecie.

Ciekawym elementem jest lekko ścięta linia dachu w tylnej części nadwozia. Nadaje to dynamiki całej bryle i jednocześnie wyróżnia HR-V z tłumu. Warty uwagi jest także przedni grill, dyskretnie komponujący się ze zderzakiem. W nadkolach, w zależności od wersji, znajdziemy felgi w rozmiarze od 16 do 18 cali.

Honda HR-V wnętrze Zaskakuje dbałość o detale. Pokrętła regulujące działaniem nawiewów są bardzo eleganckie.

Bardzo minimalistyczny jest także kokpit tego samochodu. Tutaj wzorem był model Jazz. Poza ciągnącym się przez całą szerokość auta nawiewem, ekranem multimediów i panelem klimatyzacji nie znajdziemy tutaj zbyt wielu przełączników. Kokpit wykończono tworzywami o ciekawej fakturze. Nie brakuje także jasnych pastelowych barw w japońskim stylu.

Honda HR-V 2021 - dane techniczne i wymiary wciąż pozostają tajemnicą

Japońska marka wciąż nie podała najważniejszych danych, czyli informacji o silniku oraz wymiarach auta. Wiemy, że jest to hybryda e:HEV, czyli wykorzystująca nową technologię Hondy. Nie spodziewałbym się jednak przeniesienia napędu z modelu Jazz. HR-V dostanie z pewnością mocniejszy napęd. Mówi się także o napędzie na cztery koła, choć ten z pewnością oferowany będzie głównie w Azji.

Więcej informacji na temat Hondy HR-V poznamy w najbliższych tygodniach. Najbardziej intrygująca jest dla nas strategia dla rynku europejskiego, gdzie Japończycy chcą stawiać na nowe zelektryfikowane napędy.